Швидкий розвиток вантажних авіаційних перевезень, спровокований пандемією коронавірусу, поступово призводить до утворення надлишкових провізних потужностей на ринку.

Про це в ході панельної дискусії, присвяченій авіації, говорили учасники форуму WOF Expo, котрий зараз відбувається в Празі, передає ЦТС.

Зокрема, Мартіна Смолкова, регіональний менеджер Lufthansa в Чехії та Словаччині, розповіла про те, як у розпал пандемії компанія використовувала свої як вантажні, так і пасажирські літаки для перевезень вантажів, розміщуючи товари не лише у вантажних відсіках, а й у пасажирських салонах.

Однак сьогодні, на її думку, немає потреби в інвестиціях у вантажні перевезення.

"Ми повинні мати обґрунтовані провізні потужності. Немає сенсу розвивати вантажні потужності, коли на них бракує попиту. Ми віримо, що пасажирські літаки знову повернуться до роботи, тому що люди скучили за польотами, і ми це вже побачили цього літа", - зазначила вона.

Міхал Грошовскі, що очолює напрямок вантажних перевезень у LOT Polish Airlines, вважає, що найближчим часом ті, хто занадто багато інвестував у вантажний флот, понесуть збитки і матимуть проблеми з тим, щоб знайти роботу для своїх літаків.

Разом з тим, остаточна відповідь на запитання, чи потрібно надалі розвивати вантажні авіаперевезення, залежить від Китаю, а саме від відкриття цієї країни для польотів і того, наскільки авіакомпанії будуть здатні забезпечити перевезення вантажів у багажних відсіках пасажирських літаків.

"Всі відповіді на запитання про майбутнє зараз - у Китаї. Тому що цей ринок закритий. Він має власну ситуацію. Усі просто чекають. Не може просто так зникнути 40% світового ринку. Всі чекають його відкриття. І відповідь надійде. Ми побачимо, що це буде за відповідь", - додав Грошовскі.

Йожеф Кошут, очільник вантажного напряму аеропорту Будапешт, також заявив, що з поступовим поверненням на ринок пасажирських ліній з Китаю та інших країн Далекого Сходу з перевезенням вантажів у багажних відсіках, у наступні півроку сформується надлишок провізних потужностей. З його точки зору, єдиний сегмент, на якому вантажні авіаперевезення залишаться конкурентними - це перевезення небезпечних вантажів, наприклад, літієвих акумуляторів.

За словами Гергелі Фонода, менеджера з вантажних і авіаційних перевезень CEVA, вантажовідправники сьогодні, навпаки, насолоджуються ситуацією, коли вантажні авіаперевізники конкурують із пасажирськими, котрі також пропонують місце у своїх багажних відсіках.