Російські вугільні компанії зараз мають доступ лише до 30% світового балкерного фрахту, а вартість фрахту через західні санкції підскочила в 9 разів.

Як пише ЦТС з посиланням на Інтерфакс, про це говорили учасники транспортно-логістичної конференції, що нині проходить в рф.

"Що таке фрахт сьогодні? Сьогодні фрахт - це всього 30% від можливого світового балкерного фрахту. Ще в лютому нам було доступно 100%, сьогодні доступно лише 30%, і ми, окрім цього, у серпні зіткнулися з безпрецедентним впливом клубів, які забезпечують перестрахування суден", - відзначив директор з логістики АТ "Сибірська вугільна енергетична компанія" Денис Рахімжанов.

Він додав, що після того, як європейські країни-споживачі вугілля відмовилися від постачання з росії, серйозно збільшилася дальність експортних перевезень.

"Ми переформатували логістичні ланцюжки, і країни, до яких ми сьогодні веземо (вугілля) через західні порти - це Марокко, Індія, Туреччина та інші країни, які до цього розглядалися нами як не стратегічно важливі партнери. Це призвело до того, що вартість вугілля різко змінилася, подовжилася дальність перевезень. Якщо раніше (був маршрут) Мурманськ-Роттердам, це 3 тис. км, то сьогодні в Іскендерун (Туреччина) - це більше 15 тис. км і вартість фрахту на 1 тонну зросла в 9 разів", - уточнив Рахімжанов.

Він також розповів, що, хоча його компанія і зменшила постачання вугілля в західному напрямку з 10 до 7,2 млн т (порівняно з 8 місяцями 2021 року), проте загалом очікується збільшення експорту на 1%. Разом з тим, в грошовому еквіваленті буде суттєве зниження. Поряд із такими факторами, як доступність і вартість фрахту, дальність перевезень, на це вплинуло зростання залізничних тарифів з 1 червня, а також ситуація, в якій нині знаходиться російський рубль.

Читайте також Морський експорт вугілля з рф фактично зупинився, - Bloomberg