Оголошено плани Євросоюзу щодо співфінансування у розмірі 5,4 млрд євро із фонду Connecting Europe Facility (CEF) 135 інфраструктурних проектів у рамках розвитку трансєвропейської мережі транспортних коридорів (TEN-T).

Про це пише ЦТС з посиланням на Railway Gazette.

Усього було подано 399 заявок на фінансування із фонду CEF. Метою ініціативи є завершення формування до 2030 року базової мережі TEN-T, а до 2050 року - повномасштабної.

Близько 80% обсягу фінансування виділяється на проекти розвитку залізниць та внутрішніх водних шляхів, що сприятиме відновленню економік країн-членів ЄС після пандемії COVID-19. Також буде продовжено будівництво транспортних зв'язків на європейському континенті.

Усього на фінансування проектів TEN-T у період з 2021 по 2027 рік Євросоюз виділяє 25,8 млрд євро. З 2014 року із фонду CEF отримали підтримку понад 1300 проектів транспортного сектору економіки у розмірі 23 млрд євро.

Серед відібраних для фінансування залізничних проектів можна відзначити такі: модернізація двоколійної електрифікованої ділянки Відень-Штадлуа - Мархег в Австрії у складі Балтійсько-Адріатичного трансєвропейського коридору з метою підвищення швидкості руху до 200 км/год;

Оператор інфраструктури залізниць Бельгії Infrabel отримає 49,6 млн євро на розгортання європейської системи управління рухом ETCS рівня 2 базової версії 3 на 377 км шляху;

Для італійського пасажирського оператора Trenitalia виділено 57,1 млн євро для оснащення обладнанням ETCS 535 одиниць рухомого складу;

На оснащення засобами ETCS у районі німецького Штутгарта двоколійних ділянок загальною протяжністю 114 км виділять 59,3 млн євро, і ще 132 млн євро прямує на модернізацію ділянки Штутгарт-Вендлінген у рамках проекту Stuttgart 21;

На будівництво відсутньої залізничної інфраструктури в коридорі Скандинавія - Середземне море на додаток до спорудження Фемарнбельтського тунелю між Данією і Німеччиною виділяється 540,5 млн євро;

Буде також надано підтримку модернізації вантажного терміналу на станції Ганіска-прі-Кошичах у Словаччині, зокрема там встановлять обладнання для автоматичної зміни ширини колії.