Українська делегація побувала у В’єтнамі, аби вчергове на місці ознайомитися з ситуацією навколо далекосхідного портового активу. В результаті, можу заявити, що тепер кількість портів в підпорядкуванні Мінінфраструктури +1)
Що ж нині собою являє український порт у В’єтнамі?
За 2017 рік перевалка вантажів в порті "Лотос" склала 50000 TEU. Глибина порту 12 м, експлуатаційне днопоглиблення проводиться двічі в рік. На балансі порту 60 вантажних автомобілів, 5 кранів, 6 складів площею 6500 кв. м та 300 метрів причальної стінки. Основу структури вантажопотоку складають будівельні матеріали, міндобрива, автомобілі з Китаю, Японії та Південної Кореї.
Цього тижня делегацією Мінінфраструктури було проведено зустрічі в Ханої з інвестиційним агентством VOSA, транспортним оператором Vietrans щодо відновлення контролю над українською часткою порту "Лотос" у Хошиміні (Сайгон). В результаті, домовились з в’єтнамською стороною щодо підтвердження повноважень арбітражного керуючого "Чорноморського морського пароплавства" (Бласко), проведення аудиту діяльності підприємства та виплати дивідендів за період 2012 - 2017 рр.
Також провели роботу з керівництвом порту "Лотос". Нагадаю, що 37,93% порту належить Державному підприємству "Чорноморське морське пароплавство" (Бласко).
Тепер починаємо аудит діяльності за період 2012 - 2017 рр. Сума дивідендів на рахунках у В‘єтнамі до сплати в Україну становить 250000 доларів США.
Сума дивідендів на рахунках у В‘єтнамі до сплати в Україну становить 250000 доларів США
Насправді ситуація була досить складна - ЧМП Бласко розкрадали роками - і з найбільшої в світі суднохідної компанії Україна отримала банкрута. Але команда Мінінфраструктури переломила ситуацію - до кінця місяця має надійти 250000 доларів США дивідендів. Ми розпочинаємо аудит і, я думаю, прибутки зростуть.
Ми зробили шум в Сайгоні - третина порту належить державі Україна і так має бути. Надалі треба приймати рішення, чи направляти професійних менеджерів в Хошимін для управління портом чи продавати державну частку (балансова вартість 3,7 млн доларів США).
Якщо "залишаємося" у В’єтнамі, то є певні перспективи розвитку і інвестицій. Так, на території порту американська компанія збудувала термінал-рефрижератор за 20 млн доларів і продає його.
Крім того, поруч з "Лотосом" є 2 га, де можна будувати новий порт. Ми вже отримали цікаві інвестиційні пропозиції в будівництві нового порту та диверсифікації вантажопотоку. Однак, є і ризики - поруч з портом будується житловий комплекс, тому існує вірогідність викупу цієї земельної ділянки девелопером. Тому треба до 2020 року визначатися, чи ми все ж продаємо порт, чи далі інвестуємо в нього. Рішення за органом управління ЧМП Бласко - Міністерством інфраструктури.
Взагалі, нам потрібно посилювати роботу з В’єтнамом в сфері транспорту та інфраструктури - є пропозиції для "Київметробуда" брати участь в будівництві метро. МІУ запросило Vietnam Airlines провести переговори з Державіаслужбою та аеропортом Бориспіль щодо прямого авіасполучення. Є гарні перспективи для експорту нашої аграрної продукції. В’єтнам з 100 млн населенням, з 13 аеропортами та 10 портами тільки в Хошиміні є країною з великим потенціалом.
Час розкидати каміння минув - час збирати його прийшов.