"Укравтодор" продовжує бути надійним партнером міжнародних фінансових організацій та ефективно реалізовувати спільні плани попри виклики воєнного часу. Напередодні ми поставили крапку у спільному з Міжнародним банком реконструкції та розвитку проєкті "Проєкт розвитку дорожньої галузі" (Угода №8549-UA від 19.11.2015). Йдеться про капітальний ремонт 40,82 кілометра траси М-30 Стрий – Умань – Дніпро – Ізварине  від села Голосків до межі Хмельницької та Вінницької областей. Ділянку, яка колись була кошмаром водіїв, перетворили у зручну та безпечну дорогу європейського зразка.

Ця історія мала складний початок. У 2017 році тендер виграла китайська компанія "Xinjiang Communication Construction Group Co., Ltd." . Ділянку мали привести до ладу за 540 днів. Фактично підрядник розпочав роботи весною 2018 року. Втім, темпи виконання робіт були надзвичайно низькі, а виконання умов контракту незадовільним. Станом на травень 2019 року компанія виконала лише 1%  загального обсягу робіт замість запланованих 70%. "Укравтодор" розірвав з нею договір та за погодженням з МБРР оголосив новий тендер у травні 2020 року.

Цього разу перемогу отримав Onur Taahhut Tasimacilik Insaat Ticaret ve Sanayi A.S. До проєкту також долучили незалежний технічний нагляд Temelsu International Engineering Services Inc. та Dong Myeong Engineering Consultants & Architecture Co., Ltd З Туреччини та Південної Кореї відповідно. Левову частку робіт на 40-кілометровій ділянці траси М-30 провели до кінця 2021 року.

М-30_4  

Коли розпочалася повномасштабна війна росії проти України, всі масштабні проєкти з дорожнього будівництва призупинили. Не були виключенням і спільні з міжнародними фінансовими організаціями.

У лютому-березні на трасі М-06 Київ - Чоп точилися бої. Дорога М-30 стала частиною одного з головних евакуаційних коридорів країни до кордону з Польщею, Словаччиною та Румунією. Мільйони людей виїжджали на безпечні території і стояли в багатогодинних заторах на недоремонтованій ділянці М-30 поблизу Летичева на Хмельниччині. У автобусах та легківках були діти, хворі, літні люди. Кожна зайва хвилина у дорозі виснажувала. 

Коли тимчасові рішення на недоремонтованій ділянці себе вичерпали, "Укравтодор" ухвалив безпрецедентне рішення “розморозити” капремонт, щоб збільшити загальну пропускну здатність траси М-30. Ми вдячні МБРР, підрядній організації, технагляду, які погодилися, попри ризик ракетних обстрілів, працювати.

 М-30_1

Зараз я з гордістю можу повідомити, що ремонт завершено і ділянки здані в експлуатацію Службі автомобільних доріг у Хмельницькій області. У рамках контракту частину ділянки реконструювали під параметри 1 категорії, що передбачає 4 смуги руху. Решту капітально відремонтували з влаштуванням третьої смуги руху. Також капітально відремонтували два 71-метрові мости – через річки Південний Буг та Вовк – і  77 водопропускні труби. Роки дискомфорту водіїв та сповільненого трафіку позаду. Маємо ще один успішний кейс співпраці Державного агентства автомобільних доріг України та МБРР.

IMG_5942