Як завжди кажуть, рік був непростий, але ми впоралися ). Порадував сектор доріг та авіа, залізниця та автоперевезення стабільно в мінус.
- створення Української національної авіакомпанії UNA;
- підписання Угоди про спільний авіаційний простір з ЄС;
- 2 тендери, зміна генпідрядника та початок будівництва злітно-посадкової смуги в аерпорту Дніпро;
- кадровий і тендерний бардак в "Укрзалізниці" (в принципі, нічого нового);
- підписання Угоди про співробітництво з Китаєм в інфраструктурі, що дасть змогу залучати пільгові кредити;
- підготовка першого концесійного дорожного проекту Краківець-Броди-Рівне;
- початок тендеру на будівництво 1 частини кільцевої дороги Києва між М07 (Ковель) та М06 (Житомир).
2021 рік приніс зміну міністра інфраструктури з Владислава Криклія на екс-очільника "Укравтодора" Олександра Кубракова. Логіка президентського рішення в тому, щоб перенести "Велике будівництво" на "Укрзалізницю". Але спостерігається втрата впливу Мінінфраструктури та фокус на невеликих проектах в пасажирці (регіональні експреси, Stadler) - немає стратегічних рішень по анбандлінгу та капітальним інвестиціям в інфраструктуру.
2022 буде критичним для реформування "Укрзалізниці" - два варіанти: або починається антикризова програма, або повністю знекровлюємо актив та продаємо по частинам за дешево.
Перспективи 2022 року:
- прийняття закону про залізничний транспорт;
- анбандлінг "Укрзалізниці" та передача в управління Deutsche Bahn пасажирської компанії (сльози заважають говорити);
- початок роботи UNA та можливе банкрутство МАУ;
- початок 2 суперечливих проектів будівництва нових аеропортів біля Мукачева та Бердянська;
- концесія порту Бердянськ та поромної переправи порту Чорноморськ;
- арбітраж з ЄС по польських автодозволах.