На один новий законтрактований з GE локомотив припадає більше 350 нових вагонів, (враховуючи що 11 тис. вагонів вже побудовано). Навіть якщо припустити що ці вагони будуть 100% працювати за маршрутним принципом - це 7 маршрутів на 1 локомотив і це явний ухил в сторону вагонів.

В Україні навіть без цих 11 тисяч вагонів не перший рік існує дефіцит на локомотивну тягу, а вливання нових вагонів без достатньої кількості локомотивів лише збільшує цей дефіцит. І навіть якщо інвестувати в вагони зараз економічно доцільно, то з точки зору ефективності їхнього використання - на даний момент це склади на колесах (або складами на колесах стають старіші вагони, які придатні для повноцінної роботи). Вантажна база це лише підтверджує - за 10м2018 вона була на 4% нижче аналогічного періоду 2017 року, при цьому щоб її перевезти щомісячно експлуатувалось на 9-12 тисяч вагонів більше.

При вартості одного локомотива GE на рівні 4,68 млн доларів, за гроші, витрачені на 11 тисяч вагонів можна було придбати близько 90 нових локомотивів.

В УЗ заявляють про створені умови для збільшення інвестицій у вагони. В той же час вони не створюють умови для збільшення інвестицій у локомотиви, а це призводить до диспропорції і зниження ефективності роботи в залізничній системі і відтоку вантажів на інші види транспорту, де це можливо.

При вартості одного локомотива GE на рівні 4,68 млн доларів, за гроші, витрачені на 11 тисяч вагонів можна було придбати близько 90 нових локомотивів ( в тому числі близько 25 за кошти УЗ). Локомотивів, які є більш ефективними ніж існуючі, які при належній експлуатації рідше необхідно ремонтувати, але головне - це додаткові локомотиви.

Якщо проводити повну модернізацію тепловозів (з установкою нової більш економічної дизель-генераторної силової установки і сучасної системи управління), то цих коштів вистачило б, щоб провести модернізацію 170-180 тепловозів (в тому числі близько 50 за кошти УЗ).

Так, це кошти не одного і навіть не десятьох власників, і не всі, хто купують вагони, готові інвестувати в тягу. Проте частина цих коштів могла б бути направлена саме на локомотиви - у випадку, якби умови для приватних локомотивів були створені.

Поки що схоже на те, що УЗ буде намагатись вирішити питання тяги власними силами, однак, враховуючи обмеженість ресурсів, це буде дуже складно.