Коригування всіх програм випуску європейського авіавиробника Airbus відбулося на тлі поширення пандемії коронавірусу. Ці події майже 135-тисячний колектив відчув вже сьогодні. Гійом Форі попередив про загрозу виживанню компанії в умовах пандемії та перевів близько 3 тис. співробітників у Франції на неповний робочий тиждень і може піти на додаткове скорочення штату.

Back-to-work-at-Fal-Saint-Eloi-v2

"Ми підсилюємо наявну ліквідність для підтримки фінансової гнучкості. Ми адаптуємо темпи виробництва комерційних літаків відповідно до попиту клієнтів і зосереджуємось на обмеженні грошових коштів та нашій довгостроковій структурі витрат, щоб забезпечити можливість відновлення операційної діяльності, як тільки ситуація покращиться. У будь-який час здоров'я та безпека працівників Airbus є нашим головним пріоритетом. Зараз нам потрібно працювати як галузь, щоб відновити довіру пасажирів до авіаперельотів, коли ми вчимось співіснувати з цією пандемією. Ми зосереджені на стійкості нашої компанії для забезпечення безперервності бізнесу", - сказав пан Форі.

Ключові пріоритети від CEO Airbus до всіх цільових аудиторій:

1. Безпека працівників.

2. Відновлення довіри з боку користувачів.

3. Вміння співіснувати з пандемією.

Не здивований відкритістю та прагматичністю заяв менеджменту компанії. Основна мета цих заяв - зберегти компанію та колектив. Звісно, без радикальних заходів це зробити важко. Пропоную ознайомитися із показниками компанії Airbus у першому кварталі та плановими заходами роботи в найближчі періоди.

Чисті замовлення на комерційні літаки склали 290 одиниць (Q1 2019: 348 од.), Airbus Helicopters підписав 54 чистих замовлення (Q1 2019: 66 одиниць), у тому числі 21 H145, 15 UH-72 Lakota для армії США та 2 "Супер Пуми". Замовлення Airbus Defense&Space підписані на суму 1,7 млрд євро, включно із послугами  на військові літаки та нові контракти в галузі телекомунікацій та розвідки. Також розпочата фаза 1 контракту по програмі "FCAS".        

ACHI-copyright-Dianne-Bond-19

Разом було поставлено 122 комерційні літальні апарати (Q1 2019: 162 од.), а саме: 8 A220, 96 A320 Family, 4 A330s та 14 A350. Гелікоптери Airbus поставлені в обсязі 47 одиниць (Q1 2019: 46 одиниць), збільшивши дохід на 19%. Airbus Defense&Space поставив також один транспортний літак A400M у 2020 році.

Консолідований та скоригований EBIT (Consolidated EBIT Adjusted) зменшився до 281 млн євро (Q1 2019: 549 млн євро).  Консолідовані доходи зменшилися до 10,6 млрд євро. (Q1 2019: 12,5 млрд євро).

У першому кварталі 2020 компанія Airbus досягла певного прогресу, проте близько 60 літаків не були доставлені через пандемію COVID-19. Як було оголошено на початку квітня, через ситуацію з COVID-19 середньомісячні норми виробництва літаків коригуються до 40 для сімейства A320, 2 для A330 та 6 для A350. Це приблизно на третину менше порівняно із середніми показниками виробництва до кризи. Очікується, що на А220 Фінальна складальна лінія в Мірабелі (Канада) поступово повернеться до місячної норми в 4 літаки.

При цьому скороиговний EBIT Airbus Helicopters збільшився до 53 млн євро (Q1 2019 року: 15 млн євро), що відображає сприятливий спектр поставок та зростання галузі.

Скоригований EBIT підрозділу Airbus Defense&Space зменшився до 15 млн євро(Q1 2019: 101 млн євро), що відображає нижчі показники бізнесу, в тому числі в космічних системах. Через вплив пандемії коронавірусу оцінюється також поступовий вплив на бізнес, і буде підготовлений план реструктуризації підрозділу.

Консолідовані витрати на R&D (науково-дослідні розробки та програми) практично незмінні і становили 663 млн євро (Q1 2019 року: 654 млн євро).

Також Airbus звітує про збиток - €61 цент на одну акцію (Q1 2019: прибуток + €5 центи на акцію). З початку року вартість акцій компанії впала на 61%. Консолідований чистий збиток компанії становив -481 млн євро (Q1 2019 року: + 40 млн євро).

Враховуючи сучасний стан, спричинений COVID-19, наприкінці березня 2020 року компанією було оголошено різні заходи для захисту фінансової ліквідності та продовження фінансування її діяльності. А саме: забезпечення нового кредитного інструменту на суму 15 мільярдів євро, відкликання пропозиції щодо дивідендів у 2019 році та припинення добровільного поповнення пенсійного фінансування. У найближчі квартали компанія продовжить зосереджуватися на збереженні грошових коштів та зменшить їхній відтік. Крім скорочення очікуваних капітальних витрат до 2020 року приблизно на 700 мільйонів євро до приблизно 1,9 мільярда євро, застосується відстрочка та припинення діяльності, яка не є критичною для безперервності бізнесу та виконання зобов'язань з клієнтами та дотримання вимог.

За матеріалами: Airbus, report 2020 first quarter