5 липня в Греції пройде референдум, на якому греки скажуть, чи бажають затягувати паски згідно рекомендацій кредиторів, чи оголошувати дефолт. Наразі у багатьох склалося хибне уявлення про те, що греки чи не найбідніші у Європі. Це далеко не так. Середня зарплатня в Греції, навіть після суттєвих скорочень зроблених упродовж останніх трьох років досі значно вища, ніж у Польщі, Румунії, Болгарії, Словаччині. Власне, цим значною мірою і зумовлені її економічні проблеми. Більше того, у деяких секторах зарплата просто захмарна. Наприклад, на залізниці.
В період з 2000 по 2009 рік середня зарплата на грецькій залізниці виросла на 50%. Таким чином, наразі, залізничники у середньому отримують 78 тисяч доларів у рік (6,5 тисяч доларів на місяць). В гірській частині країни (Пелопонес) до зарплати доплачують бонус і таким чином вона сягає подекуди навіть 130 тисяч доларів на рік. Зарплата простого залізничного обходчика сягає 2 тисяч евро на місяць.
Залізниця не є винятком серед підприємств державного сектору, де середня зарплата майже у тричі перевищує середню зарплату у приватному секторі. Це пояснює, чому греки так агресивно налаштовані проти будь-якої приватизації та чому там такі сильні ліві настрої.
Втім, повернемося до залізниці. В 2011 році річний дохід державної залізниці складав 100 млн евро, тоді як на зарплати тратилося понад 400 млн евро. На інші видатки – ще 300 млн евро.
Як писав у 2012 році російський Форбс, екс-міністр фінансів Греції Стефанос Манос якось заявив, що було б дешевше перевозити всіх пасажирів грецької залізниці на таксі. В Греції немає ні одної приватної компанії з таким рівнем заробітної платні, зазначив він.
Захмарні зарплати отримують також докери. Нещодавно вони оголосили про проведення 24-годинного страйку в знак протесту проти наміру приватизувати порти Пірей та Салоніки.
На фоні греків українські зарплати виглядають прекрасно для будь-якого європейського інвестора. От тільки б з корупцією, яка цей фактор нівелює, розібратися.