Австралійська гірничодобувна компанія Fortescue запустила нові акумуляторні локомотиви, збудовані підрозділом Caterpillar - Progress Rail. Вони будуть використовуватися для перевезення залізняку з родовищ регіону Пілбара до портів Західної Австралії. Цей крок – частина плану компанії щодо досягнення нульового рівня викидів до кінця десятиліття та демонстрація можливостей сучасного електротранспорту у гірничодобувній галузі, пише ЦТС.
Кожен локомотив має вісім осей та акумулятор ємністю 14,5 МВт·год, що робить його найбільшою пересувною батареєю на залізничному транспорті у світі. Локомотиви оснащені системою рекуперативного гальмування, яка здатна повертати до 60% енергії при русі під ухил.
Такий підхід знижує витрату електроенергії та підвищує ефективність на довгих маршрутах зі зміною рельєфу. Зарядка здійснюється потужністю 2,8 МВт, що дозволяє швидко проводити обслуговування та скорочує час простою. Електроенергію планується одержувати зі своїх відновлюваних джерел Fortescue, що додатково мінімізує вуглецевий слід.
Перший локомотив прибув на об'єкти компанії у червні 2025 року, другий в грудні. Обох було доставлено через Порт-Хедленд і відправлено на підприємства Пілбари. За словами генерального директора Fortescue Діно Отранто:
Використання акумуляторів дозволяє знизити експлуатаційні витрати на паливо та одночасно зменшити шумове забруднення. Системи рекуперації енергії роблять подорож ефективнішою на маршрутах з перепадами висот. Більше того, акумуляторні локомотиви підвищують гнучкість операцій, оскільки не вимагають постійного підключення до контактної мережі, що особливо важливо у віддалених районах Австралії.



