Українські урядовці ведуть перемовини зі словацькими колегами щодо можливості передачі Словаччиною локомотивів, які могли б працювати на новозбудованій залізниці з євроколією до Ужгорода. І хоча електрифікація даної магістралі має бути завершена лише в 2026 році, вже зараз домовляються про передачу саме електровозів.

Як пише ЦТС, про це йдеться у повідомленні Міністерства розвитку громад та територій України за підсумками третього раунду міжурядових консультацій між Україною і Словаччиною, які пройшли у Кошице.  

"Після запуску маршруту Київ-Братислава готується продовження сполучення до Відня та Праги. Окремо обговорено можливість безоплатної передачі Україні електровозів, які забезпечать рух євроколією на напрямку Ужгород-Чоп-Кошице. Така підтримка є важливою для стабільного функціонування транспортної системи в умовах воєнних загроз", - заявили в міністерстві.

"Домовились також про скорочення часу проходження кордону для пасажирів – збільшимо кількість співробітників прикордонної служби і митниці на залізничному пункті пропуску", - лолаои у відомстві.-

Нагадаємо, що 5 вересня в Ужгороді відбулося відкриття залізничної колії європейського стандарту між станціями Чоп та Ужгород. Пізніше було заявлено, що електрифікація відрізку Чоп-Ужгород протяжністю 22 км планують завершити до липня 2026 року.

Електрифікацію планують виконати постійним струмом напругою 3 кВ. "Це дозволить електропотягам та електровозам зі Словаччини напряму заходити в Ужгород, оскільки стандарти електрифікації та тип струму на суміжних ділянках у нас збігаються. У перспективі рух на електротязі буде і в напрямку Угорщини, але з огляду на те, що там електрифікація - 25 кВ змінного струму, потрібно додатково облаштувати нейтральну вставку і використовувати двосистемний рухомий склад", - пояснював в інтерв’ю ЦТС заступник міністра фінансів України Олександр Кава.