Авіакомпанія Braathens International Airways, підрозділ шведської авіаційної групи Braathens, оголосила про банкрутство.

Авіакомпанію було засновано три роки тому для обслуговування туристичних операторів з використанням літаків сімейства Airbus A320.

Ця вже друга подібна новина зі скандинавського ринку ACMI-послуг (договірні відносини щодо надання літака, екіпажу, ТО та страховки) за два дні. Вчора ісландська авіакомпанія Play оголосила про припинення діяльності, так і не зумівши перейти від моделі лоукост-перевезень до надання ПС у "мокрий лізинг".

"Всі рейси для туроператорів на літаках Airbus скасовуються негайно. Інші напрямки діяльності групи Braathens, включаючи рейси на літаках ATR 72-600, продовжуватимуться відповідно до плану" - йдеться у заяві компанії.

Регіональна авіакомпанія Braathens веде свою історію з 1946 року; підрозділ Braathens International Airways зареєстровано 2022-го, рейси на користь туроператорів були запущені навесні 2023 року.

Однак процес створення компанії виявився складнішим, а експлуатаційні витрати вищі, ніж очікувалося, початкових вкладень потрібно більше, ніж планувалося, літаки були поставлені із затримками. Все це призвело до фінансових труднощів, пояснили в Braathens.

Попит з боку туроператорів продовжував скорочуватися, і в серпні цього року було ухвалено рішення, що бізнес з експлуатації вузькофюзеляжних літаків Airbus поступово згортатиметься, з повним закриттям у 2027 році, а компанія сфокусується на регіональних турбогвинтових ATR.

Однак незважаючи на те, що власники Braathens після пандемії інвестували понад 32 млн доларів, компанія не змогла забезпечити додаткове фінансування, необхідне для покриття запланованої відмови від Airbus протягом двох років.

Флот Braathens складається з 17 ATR 72-600, чотирьох Airbus A319 та трьох A320.