Європейське агентство з безпеки авіаперевезень (EASA) сертифікувало версію екстрадально-магістрального вузькофюзеляжного літака Airbus A321XLR з редукторними двигунами Pratt & Whitney PW1100G, відкривши шлях до його введення в комерційну експлуатацію. 

Про це пише ЦТС з посиланням на Rynek Lotniczy. 

Першим оператором за кілька тижнів стане авіакомпанія Wizz Air.

Airbus отримав сертифікат типу на версію із двигуном LEAP-1A виробництва CFM International від EASA у липні 2024 року.

Наразі поставлено три літаки, оснащені LEAP, два в ірландську авіакомпанію Aer Lingus і один в іспанську Iberia.

За даними Airbus, на XLR, який призначений для обслуговування маршрутів довжиною до 8700 км, зібрано понад 500 твердих замовлень. A321XLR здійснив перший політ у червні 2022 року.

Airbus стверджує, що XLR має приблизно на 30% меншу витрату палива, ніж Boeing 757, що вважається його попередником, що забезпечить економічну доцільність для використання його на протяжних маршрутах з невеликим пасажиропотоком і нових бізнес-моделей далекомагістральних перевезень.

У монокомпонуванні економ-класу в ньому зможуть розміститися до 244 пасажирів (такий варіант планує Wizz Air). Хоча є й інші стратегії використання цього революційного літака: американська JetBlue Airways наголошує на преміум-продукті, і конфігурація її салонів розрахована на перевезення 138 осіб.