У Черкасах планують оптимізувати маршрути, провести прозорі конкурси і забезпечити перевезення пасажирів на сучасних і екологічних автобусах.

На замовлення міської ради Вінницький державний технологічний інститут розробляє для Черкас нову транспортну модель, яка буде враховувати інтереси жителів міста, а не перевізників, як це було до цього часу. Про це повідомляє ЦТС із посиланням на Черкаську міську раду.

Реформа передбачає оптимізацію маршрутів внаслідок якої певні рейси можуть взагалі зникнути, а натомість з’являться нові. Так, місто зможе оперативно реагувати на потреби жителів, вважають у міськраді. Для того, щоб отримати контроль за пасажирськими перевезеннями, і покращити їх якість, місцева влада має намір збільшити конкуренцію у цій сфері, долучивши до участі в конкурсах якомога більшу кількість перевізників з усієї України.

Попередньо, нова маршрутна сітка у Черкасах має з’явитися вже влітку 2025 року. Тоді і будуть оголошуватися конкурси на нові маршрути.

 Ще одним кроком стане запровадження відшкодування перевізникам витрат за кілометр пробігу. Так місто планує нівелювати такі поняття, як "прибутковий" чи "неприбутковий" маршрут.

"Усі ці дії, у комплексі, і являтимуть собою транспортну реформу", - йдеться на сайті міської ради.

Водночас, Черкаська міська рада повідомляє про те, що раніше були проведені конкурси на шість автобусних маршрутів, на яких закінчилися попередні п’ятирічні договори. Перевезення, згідно з умовами, мають здійснюватися сучасними автобусами великої місткості і класом екологічності не нижче "Євро-5". Тож перевізники зі старими "Богданами" вже не могли виграти конкурс.

Так, на три з цих шести маршрутів зайшов новий для Черкас перевізник ТОВ "Епітранс", який надав пропозицію щодо автобусів належної кількості та якості. Їхня пропозиція по маршрутах №4 та №22 була єдиною, яка відповідала умовам конкурсу. Цей перевізник надає транспортні послуги ще в кількох містах України, таких, як Чернігів, Луцьк та Львів.

Попередні обслуговувачі цих маршрутів – ПП "Медіт-сервіс" і ПП "Еліт Транс" подали пропозицію з автобусами, які не відповідають умовам конкурсу ні за місткістю, ні за екологічністю. Тож їхні пропозиції не розглядалися. Так, почалася судова тяганина.

Більшість ухвал місцевого адмінсуду міською владою вже скасовані в апеляції. Процес і досі триває, але, незважаючи на це, перевізник, який не виграв конкурс, продовжує виводити свої автобуси на маршрут №4, одночасно із переможцем конкурсу. Тож там наразі їздить не 8, а 16 автобусів (8 легальних, і 8 – нелегальних).

Схожа ситуація незабаром може відбутися і на маршруті №22, кажуть у міській раді. І скаржаться, що  законних важелів впливу на ситуацію не мають. Тому звернулися до Укртрансбезпеки, яка є єдиним органом в державі, що має право накладати на нелегальних перевізників штрафні санкції і позбавляти їх ліцензії і чекають відповіді.