На автотрасі М-09 на ділянці між Львовом та пунктом пропуску "Рава-Руська - Гребенне" починається капітальний ремонт
Це основний маршрут з Києва на Варшаву, який є частиною Транс’європейської транспортної мережі (TEN-T).
Довжина ділянки ремонту від села Воля-Висоцька до ПП - 33,4 км, інформує ЦТС із посиланням на "Автомагістраль-Південь". Трафік тут дуже щільний, а траса має лише дві смуги та проходить через 7 населених пунктів. Останній ремонт виконувався ще перед «Євро 2012», але дорожня основа не замінювалась.
Ця траса давно не відповідає потребам у швидкій та зручній логістиці з Євросоюзом. Ще до війни ЄБРР провів аудит безпеки дорожнього руху, аналіз економічної доцільності, екологічну та соціальну оцінку. У 2020 році між Україною та банком була підписана угода про фінансування низки проектів серед яких і капремонт М-09.
Під час війни проект став ще більш актуальним - навантаження на автодорогу збільшилось, стан покриття погіршився.
У рамках капремонту мають намір розширити дорогу за межами населених пунктів і додати ще одну смугу руху. Із обох сторін біля зупинок транспорту, перехрестів, примикань додадуть перехідно-швидкісні смуги. Повністю буде змінено дорожню основу й влаштовано нове покриття з трьох шарів асфальтобетону.
У планах також демонтаж та створення 6 нових мостів. Більшість із них перебувають у аварійному стані. 4 мости збуде замінено на бетонні труби і буде створено кільцеву розв’язку. А ще влаштують систему водовідведення дощової води, тротуари, велодоріжки, шумозахисні екрани, зупинки громадського транспорту, освітлення, світлофори, бар’єрне огородження тощо.
Такий ремонт дозволить значно збільшити "пропускну здатність" траси й зменшити ризик заторів і "тягнучок".
Зазвичай в Україні інфраструктурні проекти за фінансування ЄБРР, ЄІБ, або Світового банку виконувались іноземними компаніями, або їх українськими "дочками". У цьому випадку масштабний проект у якості генерального підрядника реалізуватиме українська компанія.
Підготовчі роботи на трасі вже тривають - ведуть зйомку декілька бригад геодезистів, співробітники мобільної лабораторії відбирають для досліджень зразки покриття.
Термін реалізації проекту - два роки.