У Високому суді Лондона розпочався судовий процес стосовно того, хто компенсує збитки за сотні літаків, які привласнили російські авіакомпанії, пише Bloomberg.

Про це пише ЦТС з посиланням на Ліга Бізнес.

Лізингодавці, такі як AerCap Holdings, подали до суду на страховиків, включно з підрозділами AIG та Lloyd's.

У судовому позові наголошується, що після того, як ЄС запровадив санкції проти росії, лізингові компанії заявили російським авіакомпаніям про припинення оренди і попросили їх повернути літаки. Натомість оператори перереєстрували літаки в росії та продовжили їхнє використовувати.

Російські авіакомпанії відмовилися повернути майже 800 іноземних літаків та перереєстрували їх на території рф після розірвання контрактів.

Початковий позов AerCap на 3,4 млрд доларів було скорочено до більш ніж 2 млрд доларів після врегулювання, претензії інших лізингодавців у справі також сягають сотень млн доларів. 

Раніше страхові компанії стверджували, що літаки не втрачені, оскільки російські авіакомпанії і далі їх використовують, а в страховках діють певні винятки, що робить покриття недійсним.

Зі 141 літака та 29 автономних авіадвигунів AerCap 116 літаків та 15 двигунів залишаються в росії та використовуються 15 авіакомпаніями, включно з "Аерофлотом".

"Реальність, яка була очевидна вже досить давно, полягає в тому, що літаки і двигуни втрачені", – заявив у суді адвокат AerCap Марк Говард.

Очікується, що судовий процес триватиме до грудня, а ухвалення рішення може зайняти кілька місяців після цього.

У 2022 році Fitch Ratings оцінив загальну застраховану залишкову вартість літаків, що перебувають у володінні росії, у 13 млрд доларів.