Світовий попит на морські контейнерні перевезення у травні цього року досяг історичного максимуму на тлі різкого зростання спотових ставок та значної завантаженості портів.

Про це пише ЦТС з посиланням на Splash.

За даними Xeneta і Container Trades Statistics, у травні обсяг морських перевезень склав 15,94 млн TEU, що перевищує попередній рекорд у 15,72 млн TEU, зафіксований у травні 2021 року.

Рекордний рівень попиту в травні призвів до того, що обсяг морських контейнерних перевезень з початку року досяг трохи менше 74 млн TEU, що на 7,5% більше, ніж у перші п'ять місяців 2023 року.

"Сьогодні морським шляхом перевозиться більше контейнерних вантажів, ніж будь-коли раніше, при цьому на провізні потужності впливають такі фактори, як перенаправлення маршрутів з Червоного моря навколо Африки, а також сильна завантаженість портів в Азії та Європі, - зазначають аналітики Xeneta. - Це серйозний тиск на морські ланцюжки постачань, які в останні місяці призвели до хаосу. Вражає, що глобальні контейнерні лінії змогли перевезти такий величезний обсяг за таких складних умов".

Рекордний попит значною мірою обумовлений зростанням контейнеропотоку з Далекого Сходу, при цьому Китай у травні експортував рекордні 6,2 млн TEU (включаючи 853 тис. TEU внутрішньокитайського контейнерного попиту). Це 39% світового обсягу морських контейнерних перевезень.

У Xeneta додають, що ситуація в Червоному морі не демонструє ознак покращення, а вирішення проблем із завантаженістю азіатських та європейських портів потребуватиме часу.

"Головне питання для ринку полягає в тому, на тлі рекордних травневих обсягів не буде їхній спад у традиційний піковий сезон. У гру вступають численні фактори, не лише базовий споживчий попит, а й нервозність відправників вантажу, які відвантажують імпорт заздалегідь, а також майбутні додаткові мита на імпорт з Китаю, - пояснюють аналітики. - Хоча ця комбінація може підтримувати високий попит протягом кількох наступних місяців, має бути межа того, як довго може зберігатись рекордний рівень попиту".