За 2023 світовий флот втратив 26 суден, що на 31% менше, ніж у 2022 році, і на 70% менше середнього показника за останні 10 років.

Як пише ЦТС,  такі дані наводить німецька страхова компанія Allianz в огляді "Судноплавство та безпека за 2023 рік".

Статистика показує, що найбільша кількість подій, що призвели до повної загибелі суден, сталася в Південно-Східній Азії, а саме в Південному Китаї, Індокитаї, Індонезії та Філіппінах.

У 2023 році на ці регіони припадала майже третина всіх втрат суден минулого року, всього 8 суден, а за останні 10 років там загинуло 184 судна.

Друге місце в антирейтингу посідають регіони Східного Середземномор'я та Чорного моря. 2023 року там зареєстровано шість випадків загибелі суден.

Згідно з оглядом, у 2023 році повністю втрачено 16 вантажних суден (60% від загальної кількості), 4 рибальські, 4 буксири, одне пасажирське судно і один танкер-хімовоз/продуктовоз.

Основною причиною загибелі суден (у 50% усіх випадків) у 2023 році стало затоплення (13 суден). Сприяли таким інцидентам погодні умови та погана видимість, поломки обладнання. Аварія (у тому числі посадка на мілину) була другою за значимістю причиною втрати суден (4 випадки). Третя причина - пожежа (3 випадки), четверта - зіткнення, у тому числі з іншим судном (2 випадки).

Тенденція до зниження втрат також відбилася на загальній кількості подій. За підрахунками Allianz, кількість зареєстрованих інцидентів із суднами (що не обов'язково спричинила їх загибель) у 2023 році знизилася щодо 2022 року - з 3096 до 2951 випадку.

Найбільша кількість подій зафіксована у регіоні Британських островів - 695, у Середземноморсько-Чорноморському регіоні - 635, у Південному Китаї, Індокитаї, Індонезії та на Філіппінах - 239. На Балтиці сталося 142 подібні випадки.

Трохи більше половини інцидентів у світі сталося через поломку або відмову обладнання (11587 випадків). На другому місці - пожежі. 2023 року було зареєстровано понад 205 пожеж на борту.

Найбільше інцидентів (5279) за останнє десятиліття сталося у регіоні Британських островів.

З майже 27,8 тис. морських пригод за 10 років 11.5 тис. пов'язані з пошкодженням чи поломкою обладнання, близько 3 тис. - зі зіткненням та 2,8 тис. - з аварією чи посадкою на мілину.