Майже 51% домогосподарств в Україні не мають жодного автомобіля у своєму користуванні. Найбільша кількість безавтомобільних домогосподарств зафіксована на Сході країни - 57,2%, найменша кількість - 39,4% на Заході.

Як пише ЦТС з посиланням на Асоціацію "Енергоефективні міста України", такі дані були отримані дослідницькою агенцією Info Sapiens, яка проводила опитування на замовлення громадської організації Vision Zero.

Найвищий рівень автомобілізації спостерігається в західних регіонах країни - майже 60% респондентів, із яких 49,3% мають один автомобіль, а 10,5% - два або більше. У Києві 50,3% домогосподарств не мають жодного автомобіля, 37,6% - один, 11,5% - два або більше.

Найнижчий рівень автомобілізації зафіксовано на Півдні та Сході. Більш як 56% домогосподарств на Півдні не мають жодного автомобіля, майже 32% володіють одним, а майже 11% - двома або більше. На Сході ситуація виглядає наступним чином: більше ніж 57% домогосподарств не мають жодного автомобіля, майже 33% мають у користуванні один автомобіль, 9,5% - два або більше.

За даними дослідження, найбільша кількість домогосподарств з автомобілями - в містах із населенням до 50 тис. осіб (58,3%, із них 11,9% володіють двома або більше автомобілями). Найбільше безавтомобільних домогосподарств (58,6%) зафіксовано в містах із населенням понад 500 тис. осіб. Винятком тут є Київ, в якому більше за середню частка сімей мають автомобілі.

Керівник громадської організації Vision Zero Віктор Загреба, коментуючи отримані результати, відзначив, що вони свідчать про високу важливість громадського транспорту та необхідність посилення державної політики України щодо його збереження та модернізації. "Ми розуміємо, що в Верховній Раді та Офісі Президента рівень автомобілеволодіння в домогосподарствах складає близько 100%, тому й думки та увага тих, хто приймає рішення, зосереджені на машинах й дорогах. Однак в розрізі України, переважна більшість людей живуть без автомобілів, й нашим політикам потрібно про це пам’ятати. Більшість українців залежать від громадського транспорту, а він останні 5 років деградує й не має жодної державної підтримки", - відзначив він.