Компанія "Ерідон" закупила 40 вагонів для колії 1435 мм на румунському підприємстві Astra Rail.
Про це пише ЦТС з посиланням на Rail.insider.
"Підписання закупівельного договору не найскладніший процес. Але ж немає ніякої літератури чи спікерів, які можуть допомогти в цьому питанні. Самотужки все вирішували покроково з представниками країни, де вагони будуть експлуатуватися і реєструватися", - відзначив менеджер з логістики ЗЕД компанії "Ерідон" Сергій Рижков.
Логіст зазначив, що є декілька основних моментів купівлі вагонів за кордоном. Спочатку власник вагонів має отримати VKM - код власника вагонів в ЄС, який дає право на використання вагонів в Європі. "Найскладніше - отримати код вагоновласника. Процедура бюрократична і займає до 4 місяців тільки її погодження", - додав він.
Також власник вагонів має обрати при реєстрації компанію управителя, він же Keeper (транспортна компанія, яка надає локомотив для перших техрейсів. В подальшому її можна замінити, реєстрація разова).
Крім того, власник вагонів має при реєстрації заздалегідь визначитись та обрати компанію Entity in Charge of Maintenance (ECM), яка буде надавати послуги сервісного обслуговування в країнах ЄС.
"Без компанії, яка буде обслуговувати вагони, ви не маєте права їх зареєструвати. Це як приписка до ДЕПО. Але враховуйте той факт, що обслуговуватися він має на всій території ЄС, де буде їздити. Якщо він зламається в Німеччині, то його треба саме там терміново відчепити і поремонтувати", - відзначив логіст.
При плануванні доставки готової продукції (вагонів), власник має враховувати, що перший рейс має бути саме в країну приписки вагонів. Перший техрейс від заводу до станції приписки має бути порожнім. Також власник вагонів має врахувати обмеження по довжині потяга.
"Обмеження по довжині потяга - 600 метрів. Це разом з локомотивом. Але вийшло так, що наші 40 вагонів були довжиною 598 метрів. І це без локомотива. Везти їх двома партіями було нерентабельно, і ми витратили купу часу на погодження з усіма країнами, через які було прокладено до нас маршрут", - підсумував Рижков.