Генеральний секретар Міжнародної морської організації Арсеніо Домінгес озвучив нові плани IMO та напрямки її діяльності на наступні чотири роки з метою забезпечення безпечного, надійного та екологічно чистого судноплавства, пише ЦТС.
Він позначив чотири стратегічні пріоритети: робота IMO щодо законодавчого регулювання міжнародного судноплавства; надання підтримки державам-членам, особливо малим острівним державам, що розвиваються, і найменш розвиненим країнам; підвищення іміджу організації та поінформованості про її діяльність.
Генсек IMO торкнувся різних поточних викликів та можливостей для морської галузі. Враховуючи продовження нападів на судна в Червоному морі, він наголосив на першорядній важливості захисту життя моряків і закликав до пом'якшення напруженості та забезпечення свободи судноплавства в цьому регіоні.
За оцінками Конференції ООН з торгівлі та розвитку, обсяг вантажопотоків, що проходить через Суецький канал, за останні два місяці впав на 42%.
Домінгес наголосив на стійкості судноплавства в умовах глобальних проблем і підтвердив, що IMO активно веде діалог з країнами, галузевими партнерами та міжнародною спільнотою у пошуках рішень.
Генеральний секретар оголосив нову інформацію про роботу IMO щодо досягнення цілей декарбонізації судноплавства до 2050 року та подав встановлений графік відповідно до обов'язкових до виконання процедур IMO.
На березень 2024 року заплановано попереднє обговорення "середньострокових заходів" щодо підтримки скорочення викидів у середньостроковій перспективі. Ці заходи включають прийняття міжнародного стандарту суднового палива та механізм ціноутворення. Попередній звіт про оцінку впливу цих заходів на країни буде розглянутий Комітетом захисту морського середовища на 81-й сесії. Завершення оцінки впливу на довкілля заплановано на жовтень 2024 року. Схвалення заходів відбудеться навесні 2025 року, а восени того ж року їх прийняття.