Влада Таїланду шукає інвесторів для будівництва 90-кілометрового сухопутного сполучення через перешийок Кра. Вартість проекту Landbridge оцінюють у 28 млрд доларів.
Про це пише ЦТС з посиланням на Seatrade Maritime.
Відродження цього старого проекту дозволить обходити жвавий маршрут через Малакську протоку.
Зазначається, що прем'єр-міністр Таїланду Сретта Тавісін планує виступити із презентацією проекту на саміті АТЕС, що проходить у Сан-Франциско. Плани обговорювали глава уряду з міністром транспорту країни. На думку чиновника, проект зможе залучити інвесторів і його здійснення сприятиме економічному розвитку Таїланду.
За планами цей "сухопутний міст" завдовжки 90 км з'єднає порти Ранонг та Чумпхон. У рамках проекту планується побудувати у цих портах глибоководні термінали та створити необхідну транспортну інфраструктуру.
Пропускна спроможність цього шляху становитиме 20 млн TEU. Цей обсяг перевозитиметься через країну в обхід Малаккської протоки та великих портів Сінгапуру та Малайзії. Сінгапур є найбільшим у світі перевалочним портом, що сполучає схід і захід, а Малайзія також має великі перевалочні термінали в портах Танджунг-Пелепас та Порт-Кланг.
На відміну від попередніх варіантів створення транспортного сполучення, ініціатори нового проекту пропонують обійтися без прокладання каналу, побудувавши мережу автомобільних та залізниць, а також трубопроводи.
Як повідомили у компанії Mahanakorn Partners Group (MPG), проект вже отримав схвалення кабінету міністрів Таїланду 16 жовтня 2023 року.
Керівництво країни запрошують до участі у проекті китайських інвесторів. За оцінками глави уряду Таїланду, цей мегапроект скоротить на 6-9 днів час у дорозі порівняно з транспортуванням через Малакську протоку. Ці цифри він озвучив у ході проведення таїландсько-китайського інвестиційного форуму у Пекіні. На думку експертів, економія часу транзиту фактично складе 3-4 дні при скороченні відстані приблизно на 1,2 тис. км.
У разі схвалення проекту більша частина інвестицій (майже 18 млрд доларів) піде на створення двох глибоководних терміналів у Ранонгу та Чумпхоні.
Щорічно через Малакську протоку проходить 70-80 тис. суден. До кінця 2030 року пропускна спроможність цієї судноплавної артерії досягне свого піку.