В Мінвідновлення заперечують призупинення роботи чорноморського коридору

Новини 900 переглядів
Facebook0 Twitter

Наразі, за повідомленням відомства, в портах Одеса, Чорноморськ та Південний під завантаженням знаходяться 23 судна.

Порти Великої Одеси продовжують обробляти судна, які пройшли тимчасовим коридором.   

Про це пише ЦТС з посиланням на інформацію Міністерства розвитку громад територій та інфраструктури україни.

"Інформація щодо скасування або непрогнозовану зупинку тимчасового коридору для руху цивільних суден з та до портів Великої Одеси не відповідає дійсності. Всі встановлені ВМС ЗСУ наявні маршрути є дійсними та використовуються цивільними суднами. Враховуючи, що коридор було впроваджено в надскладних умовах військової агресії росії, його функціонування відбувається з урахуванням військової обстановки та погодних умов", - йдеться в повідомленні. 

Наразі, в портах Одеса, Чорноморськ та Південний під завантаженням 23 судна.

Всього коридором на вхід скористалося 51 судно. 33 судна експортувало понад 1,3 млн тонн української агропродукції та інших вантажів.

Проте, згідно з попередженням, яке ввечері середи Адміністрація морських портів України розіслала учасникам ринку, які задіяні в роботі тимчасового морського коридору до чорноморських портів, сьогодні рух суден на маршруті не здійснювався.

З іншого боку, також напередодні Українська зернова асоціація виступила з заявою, де висловила занепокоєння повідомленнями учасників зернового ринку про необґрунтовану затримку завантажених зерном суден для експорту в портах Великої Одеси.

"Кожен день затримки завантажених зерном суден в портах призводить до збитків на рівні 1-1,5 доларів на тонні продукції на день. Якщо взяти для прикладу судно Handysize тоннажністю 50 000 т, то втрати для експортера через затримку судна в порту коштують 50-75 тис. доларів на день, які експортер вимушений виплачувати судновласнику. Окрім того, зростають витрати на страхування таких суден через перебування в українських портах", - відзначили в УЗА.

Як стало відомо ЦТС, така ситуація склалася стосовно усіх видів вантажів, зокрема, і ГМК.

Президент об'єднання підприємств "Укрметалургпром" Олександр Каленков, зокрема, зазначив: "З незрозумілих для нас причин, зараз з українського боку йде блокування виходу суден як із зерном, так і ГМК. Хоча, ні погода, ні військова ситуація, за інформацією Міноборони, не перешкоджають проходженню цих суден".

"Фактично, це надзвичайна ситуація, яку створили самі українські чиновники. Наша армія, Міноборони, Мінвідновлення зробили все для того, щоб цей коридор працював, щоби наші судна ходили… Для економіки України це коштує приблизно півмільярда гривень щодня. Це ті гроші, які повинні йти в тому числі і на оборону. Тому інакше, як диверсія, це назвати не можу. Протягом найближчих годин ми сподіваємося, що ця ситуація вирішиться. Інакше збитки і для держави, і для компаній, і для всіх українців будуть величезні. Шкоди вже було завдано, бо це ставить під сумнів адекватність кількох українських чиновників та можливість української влади та українських компаній обслуговувати свої зобов'язання", - сказав Каленков у коментарі ЦТС.

Наверх