Намір росії вийти із чорноморської зернової угоди спровокував страхові компанії до перегляду політики покриття вантажних суден, які працюють у Чорному морі, повідомляє Reuters.

Про це пише ЦТС з посиланням на Укрінформ.

"Страхувальники вирішують, чи заморожувати покриття усіх суден, охочих пливти до України після того, як росія у понеділок вийшла із підтримуваної ООН угоди, яка дозволяла воєнний експорт збіжжя по безпечному коридору у Чорному морі", - йдеться у матеріалі.

Зазначається, що можливість страхування була критично важливою для підтримки транспортування через коридор.

"Деякі страхувальники спробують скористатися із ситуації, суттєво підвищивши розцінки. Інші припинять надавати покриття. Ключове питання: чи мінуватиме росія територію, що де-факто припинить будь-яке покриття", - розповів один з поінформованих співрозмовників.

Лондонський страховий ринок Lloyd’s of London вже вніс чорноморський регіон до ризикового переліку.

"Через розрив угоди про чорноморський коридор, більшість судновласників тепер уникатимуть заходу до українських портів", - розповів операційний директор данської корабельної групи NORDEN Крістіан Вінтер.

Видання зауважує, що спеціальні доплати за воєнні ризики у Чорному морі повинні поновлювати щосім днів.

"Вони вже коштують тисячі доларів й, вірогідно, зростуть, а судновласники можуть відмовляти своїм суднами входити до воєнної зони без згоди росії", - підсумовує агентство.

Нагадаємо, що раніше Україна виділила 20 млрд грн для гарантії фінансової безпеки суден, що перевозять українську агропродукцію. "Було прийнято рішення виділити 20 млрд грн страхових гарантійних коштів. Якщо навіть росія не буде гарантувати безпеку і буде проти "коридору", судна зможуть заходити в українські морпорти. Є судновласники, які готові заходити і так, а Україна цим страховим фондом у 20 млрд грн буде гарантувати їм фінансову безпеку", - відзначали в ВРУ.

"Стабільна робота цивільного судноплавства в Чорному морі, у тому числі в рамках зернової ініціативи, неможлива без страхового покриття перевізникам усіх ризиків, пов’язаних з агресією рф. Ми бачимо, що страхові компанії з пересторогою ставляться до покриття таких ризиків, а це створює загрозу для невійськових морських перевезень з українських портів. Запуск механізму компенсації шкоди дасть можливість фрахтувальникам та судновласникам і надалі забезпечувати заходження до наших портів незалежно від того як працює чи не працює зернова угода. Україна як держава, яка ратифікувала міжнародні конвенції, має право на вільне торговельне судноплавство. І ми, зі свого боку, робимо все можливе, щоб знайти ті рішення, які відкриють рух з та до наших портів. І не залежати від країни-агресора, яка вже понад 7 місяців блокує рух навіть в рамках зернової ініціативи", - коментував раніше віце-прем’єр-міністр з відновлення України - міністр розвитку громад, територій та інфраструктури Олександр Кубраков.