Самопроголошений президент білорусі Олександр Лукашенко ратифікував білорусько-російську угоду про внутрішнє судноплавство.
Як пише ЦТС, раніше угода була підтримана білоруським парламентом, а до того, в грудні 2022 року, її було підписано урядами обох країн-агресорів.
Документ передбачає надання суднам сторін угоди права виконувати перевезення між портами на внутрішніх водних шляхах білорусі та рф, каботажні перевезення, а також транзитні перевезення з білоруських та російських портів до портів третіх країн. Угодою визначено умови допуску суден до плавання внутрішніми водними шляхами обох країн та передбачається взаємне визнання суднових документів та документів членів суднових екіпажів.
Також кожна із сторін надає суднам іншої сторони такі самі права, якими користуються її судна щодо заходу в порти, використання місць якірної стоянки, користування шлюзами та іншими водними пристроями, використання портових терміналів, споруд, пристроїв та обладнання для навантаження та розвантаження суден.
Хоча сторони декларують економічний характер співпраці, не виключено, що, враховуючи поточну геополітичну ситуацію, більш тісна інтеграція в галузі внутрішнього судноплавства стане черговим механізмом з боку росії для підпорядкування білорусі.
Так вже відбувається в галузі залізничного транспорту. Як відзначають в Спільноті залізничників білорусі, після початку повномасштабної війни проти України "Білоруські залізниці" стають все більш залежними від рішень "Російських залізниць" (РЖД). Російська залізнична монополія активно впливає на рішення менеджменту білоруської компанії, а також перебирає на себе не лише вигідні вантажні, а і деякі пасажирські перевезення. Крім того відзначається, що РЖД використовує своє представництво в білорусі як резидентуру.