На Гайворонській вузькоколійці відремонтують тепловоз ТУ3 №034 та вагон Pafawag, повідомив керівник напрямку вузькоколійних залізниць та ретротехніки АТ "Укрзалізниця" Олег Заблудовський.

Про це пише ЦТС з посиланням на Rail.insider.

За словами Заблудовського, тепловоз ТУ3 № 034 є одним із двох останніх в Україні цієї серії. Тепловози серії ТУ3 - вантажопасажирські локомотиви колії 750 мм з електричною передачею, що будувалися для потреб вітчизняних вузькоколійок на чехословацькому заводі ČKD-Sokolovo. Загалом для СРСР було побудовано 45 одиниць.

"Тепловоз ТУ3-034, про який йдеться, був побудований у 1958 році, після чого поступив в депо Паневежис (Литва), звідти був переданий для роботи на вузькоколійку Антонівка-Зарічне, де пропрацювавши кілька років, у 1973 році був відправлений на Рівненську дитячу залізницю. А через 11 років - у 1982-му тепловоз відсторонили від експлуатації, разом з двома вагонами Pafawag перевезли до відомчого дитячого табору "Експрес" Львівської залізниці у с. Олександрія Рівненської області та встановили на 50-метрову дільницю колії разом з невеличким пероном", - розповів посадовець.

За час тривалого простою у таборі локомотив значно розукомплектували: всередині залишився лише остов головного генератора, тягові електродвигуни, частково вціліли рідні пульти керування та система охолодження. 

Тривалий час у колах залізничних ентузіастів порушували питання порятунку цього історичного локомотива та необхідності його збереження. І нарешті - минулого тижня, після 40 років простою, унікальний рухомий склад вдалося вивезти з території закинутого дитячого табору та завантажити на ширококолійні платформи.

Передбачається, що тепловоз разом з одним вагоном вирушить на Гайворонську вузькоколійку для подальшого ремонту та підготовки до участі у Всеукраїнському туристичному фестивалі залізничної ретротехніки, а другий вагон поїде на Київську дитячу магістраль.

У планах залізничників - привести ТУ3-034 у належний культурно-естетичний вигляд історичного музейного експонату, а вже у перспективі - за наявності фінансування та відповідних комплектуючих - "можна буде думати про його відновлення до робочого стану".