Вантажообіг світового ринку повітряного транспорту у лютому 2023 року знизився на 7,5% до рівня аналогічного періоду 2022 року, повідомила Міжнародна асоціація повітряного транспорту (IATA), пише ЦТС.

У січні спад становив близько 14% рік до року, у грудні - 15,3%.

Аналітики IATA зазначають, що у лютому попит на вантажоперевезення традиційно слабкий, проте, з урахуванням сезонних коригувань на основі історичних даних, нинішній результат показує збільшення попиту на 2% порівняно з січнем, тоді як протягом останніх чотирьох місяців 2022 року цей показник був негативним.

Одночасно зростає і пропозиція на ринку: доступні для авіаперевезень вантажні потужності літаків зросли у лютому на 8,6% порівняно з торішнім рівнем. 

Генеральний директор IATA Віллі Уолш зазначив, що у лютому вантажна авіагалузь вийшла на "позитивну траєкторію", подолавши допандемійні рівні: порівняно з лютим 2019 року вантажні перевезення у лютому цього року зросли на 2,9%.

"Погляд оптиміста дозволяє побачити початок тенденції до поліпшення, яка веде до стабілізації ринку та повернення до більш нормальних моделей попиту після різких злетів і падінь в останні роки", - зазначив глава IATA.

На найбільшому ринку Азіатсько-Тихоокеанського регіону (займають частку понад 32% глобального ринку авіаперевезень) зниження вантажообігу у лютому становило 6% до торішнього рівня, а пропозиція доступних потужностей зросла майже на 20%.

На маршрутах у Північній Америці (частка становила 28,1%) вантажообіг скоротився на 3,2%, пропозиція потужностей зросла на 2,8%.

У Європі (займає 21,8% глобального ринку) вантажообіг упав на 15,3% до аналогічного торішнього показника, пропозиція скоротилася на 1,5%.