Кабінет міністрів України ухвалив постанову, згідно з якою Агентство відновлення та розвитку інфраструктури відповідатиме за реалізацію проєктів будівництва, ремонту, облаштування та модернізації автомобільних пунктів пропуску, а також їх утримання. Водночас державну політику розвитку таких пунктів, яку безпосередньо реалізовуватиме Агентство відновлення, формуватиме Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури, пише ЦТС.

"Розвиток логістики на західних кордонах залишається одним із пріоритетів роботи міністерства. У рамках цієї роботи ми за останній рік з початку повномасштабного вторгнення відкрили 2 нові пункти пропуску на кордоні Румунією, а також пункт контролю на тимчасовій інфраструктурі на кордоні з Польщею. Також продовжуємо спрощувати перетин кордон для наших перевізників і працювати над покращенням сервісу як для водіїв, так і для пасажирів. Сьогоднішнє рішення уряду дає можливість  збільшити кількість нових та прискорити модернізацію існуючих пунктів пропуску. Для цього будемо використовувати можливості Агентства відновлення, зокрема в частині залучення міжнародної донорської допомоги", - зазначив віце-прем’єр-міністр з відновлення України - міністр розвитку громад, територій та інфраструктури Олександр Кубраков.

В рамках проєкту "Відкритий кордон" цьогоріч відкрито для руху пустих вантажівок пункт пропуску "Дяківці-Раковець" на кордоні з Румунії, а в максимально короткі терміни була облаштована тимчасова інфраструктура пункту пропуску "Нижанковичі-Мальховіце" на кордоні з Польщею.

В 2022 році було відкрито ще один новий пункт пропуску на кордоні з Румунією - "Красноїльськ – Вікову де Сус". Окрім цього, минулоріч було розширено пропускну спроможність пункту "Краківець-Корчова" та впорядковано роботу перед пунктом "Ягодин-Дорогуськ" та запроваджено пропуск транспортних засобів, повна допустима вага яких складає понад 7,5 тонн.

На сьогодні в Україні створено 100 автомобільних пунктів пропуску та пунктів контролю через держкордон для автомобільного сполучення, включаючи міжнародні, міждержавні та місцеві. До сьогоднішнього рішення уряду вони належали до сфери управління Державної митної служби.

З цих 100 пунктів повністю необлаштованими залишаються 33 пункти пропуску, ще близько 20 пунктів пропуску, які побудовані за радянських часів, потребують суттєвої реконструкції.