Європейська комісія у четвер, 10 листопада, представила пропозицію щодо запровадження нових екологічних стандартів Євро-7 для транспортних засобів.
Як пише Ліга, про це йдеться в офіційному повідомленні комісії.
Новий стандарт буде єдиним як для легкових автомобілів, так і для вантажівок та автобусів (зараз діють окремі стандарти Євро-6 та Євро VI).
Одним з основних нововведень стандарту Євро-7 буде встановлення обмежень не лише на викиди з вихлопної труби, але й на викиди твердих частинок від гальм та шин. Ці правила стосуватимуться всіх транспортних засобів, зокрема електричних.
Нові правила також будуть обмежувати викиди забруднювальних речовин, які раніше не регулювалися, наприклад, викиди закису азоту від важких транспортних засобів (вантажівкок іавтобусів).
Також вони враховуватимуть додаткові умови водіння, які раніше не бралися до уваги, - такі як температури до 45°C і короткі поїздки, типові для повсякдення.
Всі транспортні засоби повинні будуть відповідати правилам довше, ніж зараз - 200 000 км і 10 років (зараз - 100 000 км і 5 років).
Євро-7 також регулюватиме довговічність акумуляторів, щоб підвищити довіру споживачів до електрокарів, збільшити термін їхньої служби та зменшити потребу в новій критичній сировині, необхідній для їхнього виготовлення.
Завдяки переходу на новий стандарт Єврокомісія розраховує знизити загальні викиди оксидів азоту (NOx) від легкових автомобілів і мікроавтобусів на 35% відносно Євро-6 і на 56% - відносно Євро VI для автобусів і вантажівок.
Викиди дрібнодисперсних частинок із вихлопної труби автомобілів та фургонів, як очікується, зменшаться на 13%, автобусів та вантажівок - на 39%, частинок від гальм автомобілів - на 27%.
Хоча ЄС планує з 2035 року заборонити продаж автомобілів із двигунами внутрішнього згоряння, нові правила все одно будуть актуальними. Навіть у 2050 році, за прогнозом Єврокомісії, понад 20% легкових автомобілів та понад 50% важчих транспортних засобів виділятимуть у атмосферу парникові гази.
Новий стандарт хочуть запровадити з 1 липня 2025 року для легкових авто і з 1 липня 2027 року - для вантажних автомобілів і автобусів.
Тим часом в Україні зараз діє стандарт Євро-5. Перехід на Євро-6 попередньо запланований на 2025 рік.