Санкції та супутні обмеження проти рф через її загарбницьку війну проти України серйозно перебудували морські перевезення країни-агресора. Російські суднозаходи до портів ЄС впали у третьому кварталі поточного року вдесятеро. Але різко зросли суднозаходи до портів Туреччини, і на 17% збільшилася частота заходів до Китаю.

Як пише ЦТС з посиланням на Комерсант, за даними Lloyd`s List Intelligence, у третьому кварталі 2022 року кількість заходів суден під російським прапором до портів ЄС становила 107 проти 1042 у третьому кварталі 2021 року.

З 27 країн Євросоюзу російські судна заходили лише до портів дев'яти країн. Рекордсменами стали Болгарія (39) та Німеччина (24), але й там зареєстровано зниження щодо третього кварталу 2021 року на 40,9% та 45,5% відповідно.

Відзначається, що суднозаходи до портів США та Великої Британії з моменту введення відповідних санкцій зареєстровані не були.

Разом з тим кількість заходів суден під прапором рф до портів Туреччини збільшилася на 44,6% - до 1116, а до портів Китаю - на 17%, до 391 суднозаходу.

Велика Британія та Канада заборонили захід суден під російським прапором у свої порти з 1 березня, США - з 28 квітня. У рамках п'ятого пакету санкцій ЄС заборонив входити до своїх портів суднам під прапором РФ з 16 квітня, з 29 липня заборона була поширена і на шлюзи. Але вхід було дозволено суднам для ввезення ряду вантажів: гуманітарних, фармацевтичних, титану, алюмінію, міді, нікелю, паладію, залізняку, ряду видів хімічної та металургійної продукції, вугілля (до 10 серпня), а також для енергетичних вантажів. Нафтовим танкерам дозволили заходити до портів ЄС при забезпеченні короткострокових угод чи контрактів, укладених до 4 червня, а також для доставки неросійської нафти та нафтопродуктів. Але з 10 серпня було введене в дію  ембарго на російське вугілля, а з 5 грудня набирає чинності ембарго на нафту.

На думку російських експертів, до другого кварталу 2023 року, коли вже діятиме ембарго на нафтопродукти, суднозаходи до ЄС впадуть майже до нуля. Разом з тим, російські вантажі, скоріш за все, продовжать доставляти за допомогою "сірих" схем та через використання портів і флоту третіх країн.

Як повідомлялося напередодні, росія займається створенням "тіньового флоту" нафтових танкерів, які компанії з рф скуповують по всьому світі, щоб за його допомогою обійти нафтове ембарго Євросоюзу, яке набуде чинності 5 грудня.