Гідна великої держави

У розпалі - друга черга підготовки головного залізничного вокзалу у Львові до зустрічі гостей Євро­ 2012. До червня передбачено виконати низку ремонтних і оздоблювальних робіт, які нададуть 108­річній споруді сучасного європейського вигляду. Гарно впорядкована буде і прилегла до неї територія.

Разом із начальником вокзалу Володимиром Жемелою робимо обхід споруди. Зі східного боку вокзалу оновлюється вихід по сходах на перший перон. Будівельники "вдягають" сходинки та тротуар у граніт. Відтак вони не лише набудуть естетичної "зовнішності", а й довго слугуватимуть. "До Великодня ці роботи мають завершити, - каже Володимир Васильович. - А пісковик, від якого ремонтники вивільнюють сходи, буде використано на інших вокзалах, що оновлюються".

На посадочних платформах переукладається бруківка. Робиться це для того, щоб вистелити вздовж них спеціальну плитку, яка дасть змогу людям з вадами зору навпомацки визначати край платформи. На п’ятому пероні вона вже викладена. А там, де це потрібно, вирівнюються і замінюються конструкції балок. "До середини травня ці роботи теж будуть завершені, - мовить начальник вокзалу. - А наразі розробляється проектно-кошторисна документація на прокладання у торцях перонів переходів для інвалідів на візках. Таким чином, вони зможуть, піднявшися на ліфті на перший перон, по спеціальних доріжках дістатися на будь-який інший".

Значно світліше стало у головному касовому залі. По нанесенню нових фарб на стіни і стелю та реставрації ліпнин він став привабливішим для відвідувачів. У залі підвищеного комфорту також ведеться оновлення. "Незабаром з’явиться риштовання і у залі для транзитних пасажирів, - каже начальник вокзалу. По виконанню тут аналогічних робіт три основні зали на першому поверсі будуть наче вдягнені в нові сорочки".

З боку ресторану розпочалося шліфування гранітної підлоги за складною і разом з тим ефективною технологією. Незабаром усі площі приміщень блищатимуть оновленими барвами. Ведеться прокладання мереж для забезпечення функціонування електронних табло: 15 з них будуть встановлені у тунелях, що виходять на перони, а шість - у залах вокзалу. Розмір центрального тунелю перевершить "параметри" теперішнього. Нове табло встановлять і на приміському вокзалі, який входить до структури головного. На всіх табло інформація висвітлюватиметься українською та англійською мовами. В період відсутності руху потягів на них подаватиметься реклама. До кінця травня монтажні роботи мають завершити.

Привертають до себе увагу нові, стилізовані вхідні дубові двері, встановлені з правого крила давньої споруди. Виготовлені вони залізничними столярами на заводі залізобетонних конструкцій і будівельних матеріалів. Зараз столяри працюють над виготовленням ще двох пар таких дверей. На першому пероні реставрують усі двері, що ведуть до службових приміщень.
Частина ремонтних робіт ведеться на приміському вокзалі. По вулиці Чернівецькій, що прилягає до головного вокзалу, прямуємо до нього. На її перехресті з вулицею Городоцькою місто також проводить підготовчі ремонтні роботи. Проектом міста передбачено благоустрій території з улаштуванням колової розв’язки. Заміні підлягають інженерні та контактна мережі. Здійснюватиметься й благоустрій території - замощення її бруківкою, влаштування велосипедних доріжок. Передбачено також благоустрій площі Двірцевої, що лежить перед вокзалом. Заплановано перенести звідси автостанцію. Зробити нову транспортну розв’язку, завдяки чому буде упорядковано рух автотранспорту. Хоча наразі особливих зрушень не видно.

Візитка на кордоні

Одним з двох пунктів пропуску, через які залізницею в Україну їхатиме значна кількість вболіваль­ників на футбольні матчі Євро­2012,  Перемишль-Мостиська. Першою на їх шляху буде станція Мостиська-ІІ. Сьогодні вона причепурюється до зустрічі гостей.

Знаходиться станція всього за 39 км від польського міста Перемишля, де вболівальники пересідатимуть у електропоїзди Львівської залізниці. Іноземні гості, перетнувши територію України, побачать прикордонну станцію гідну великої держави - сучасний вокзал зі скла і залізобетону та оновлений біля нього понад півстолітній старий вокзал, а також гарно впорядковану перед ними територію. Зараз залізничні будівельники провадять тут ремонтні роботи.

Найбільший їх обсяг виконують на старому вокзалі, повз який у 40-х роках минулого століття пролягало єдине в Україні залізничне сполучення з Польщею. Минулого року тут проведено гідроізоляцію фундаменту. Заново прокладені інші комунікації, дах накрито довговічною черепицею. Важливо, що невдовзі цю будівлю оновлять не тільки зовні, а і всередині.
Оновленому вокзалу наступного року виповниться 40 років. За часів Радянського Союзу його послугами та інфраструктурою могла користуватися обмежена кількість людей, оскільки кордон тоді був на замку. Як тільки Україна здобула незалежність, то почався великий наплив пасажирів. У напруженому режимі працювали каси з продажу квитків. Камери зберігання були забиті багажами, митні склади - конфіскованими речами. Зараз вокзал  переживає певне затишшя. До речі, час мало позначився на його загальному вигляді. Він і нині відповідає сучасним вимогам. Тож, зараз тут проводяться незначні косметичні ремонтні роботи - оновлення фасаду, внутрішніх приміщень.

На станції добре налагоджена робота системи розсувних колісних пар SUW-2000. За її допомогою перестановка вагонів із широкої колії на вузьку і у зворотному порядку відбувається автоматично за 15-20 хв. У той час, як звичайна тривала десь 2,5 год. Безпеку руху гарантує потрійний контроль за процесом переходу з широкої колії на вузьку і у зворотному напряму. Основним є - електронний. На даний час ця система обслуговує польський поїзд "ПКП ІнтерСіті", який слідує з Кракова до Львова і у зворотному напрямку. До початку чемпіонату на цьому напрямку планується відновити курсування українського состава.