Як казав класик, "ну что ж, ітогі подвєдьом"… За 2024 рік в транспорті та інфраструктурі зроблено майже нічого…

Спробуємо проаналізувати, чому і як зробити 2025 рік роком початку відбудови.

По-перше, це фінансування – Дорожній фонд (акциз з продажу пального) повністю направляється на Міноборони, тому потрібно шукати інші джерела – гранти, зовнішні кредити та публічно-приватне партнерство.

По-друге, кадрова стабілізація – зміна керівників міністерства та агентства відновлення, призначення голів правління в "Укрзалізницю" та АМПУ – це дає можливість нарешті почати працювати не в статусі тимчасово виконуючий обов’язки.

По-третє, євроінтеграція та виконання вимог членства в ЄС – потрібно приймати законопроєкт про залізничний транспорт та нову Національну транспортну стратегію з планом інфраструктурних проєктів.

У 2024 році Фонд державного майна з 13 спроби нарешті продав за 2 млн доларів плюс борги Білгород-Дністровського порту. Правда, не зрозуміло, для чого він вінницькому дорожнику.

А мер Кличко нарешті відкрив Подільський міст. Правда, не зрозуміло, для чого він Києву (це про міст, а не про мера).

Щодо кредитних проєктів ЄБРР та ЄІБ по дорогах – акцент змістився на розбудову пунктів пропуску та під’їзних шляхів до кордону з ЄС (північний обхід Львова, Львів – Рава-Руська). Через зростання потоку пасажирів та вантажів зараз вдалий момент нарешті запустити пілотний проєкт концесії дороги Львів-Краківець.

Потрібно готувати ТЕО концесій портів Ізмаїл, Рені та поромного і контейнерного терміналу порту Чорноморськ для збільшення приватних інвестицій в порти. 

"Укрзалізниця" планує продовжити євроколію 1435 мм від Мостиськ до Львова. І щось треба робити з вокзалами – повернутись до ідеї концесій та перетворення їх на торгові хаби.

По захисту об’єктів енергетики та розбудови фортифікацій коментувати без прокуратури поки важко.

З Європейським Союзом укладено Угоду про відкрите небо та можна спробувати відновити авіаційне сполучення в аеропортах Львів та Ужгород (Бориспіль не на часі), за умови забезпечення НАТО протиповітряної оборони західних областей.

Отже, закінчуємо словами вже іншого класика про перспективи в транспорті та інфраструктурі – працювати і в праці сконати!