Європейська інтеграція
Ми весь рік працювали над проектом Національної транспортної стратегії 2030. Так багато про нього говорили - уздовж і поперек - що не буду вже зупинятися на подробицях. Нагадаю тільки, що обговорили по всіх регіонах - від Маріуполя до Ужгорода, визначили пріоритетні інфраструктурні проекти та подали на затвердження Уряду.
На сьогодні у нас є План підготовки до Угоди про спільний авіаційний простір з ЄС, а в річковому та морському транспорті прийняли Дорожню карту, та передали в Кабмін Дорожню карту по поштових послугах.
Нещодавно Українську транспортну систему було включено до європейських карт ТЕН-Т, що дасть можливість залучати фінансування ЄС.
В рамках підготовки до аудиту ІМО ратифіковано Конвенцію про рятування на морі 1989 року та Конвенцію про контроль над шкідливими протиобростаючими системами на суднах
Кредити
Нагадаю, що у цьому році було підписано меморандум з CRBC та підготовлено технічну документацію для залучення 330 млн доларів США Ексімбанку КНР для будівництва мосту через Дніпро біля Кременчуга.
Щодо нової бетонної дороги 1-ї категорії Одеса-Миколаїв-Херсон (150 млн доларів США) - тут вже почалася підготовка технічної документації для будівництва.
Також було ратифіковано кредитну угоду з ЕІБ щодо залучення 200 млн євро на оновлення пасажирського електротранспорту - тендери розпочнуться в 2018 році.
Підписано кредитні угоди з ЄБРР та ЄІБ на 320 млн євро на продовження будівництва метро в Харкові.
Будівництво доріг та пунктів пропуску на кордоні буде здійснюватися у Закарпатській області, так як було ратифіковано кредитну угоду з Угорщиною на 50 млн. євро.
Транзит
У цьому напрямку було ратифіковано Угоду про залізнично-поромне сполучення з Грузією.
Створили СП між залізницями України, Грузії та Азербайджану по оперуванню поромами ПАТ "Укрзалізниця".
Затвердили дорожню карту по розвитку транзиту в ГУАМ та ТРАСЕКА.
Інвестиції
Як відомо, China Harbor отримала 1 млрд гривень на днопоглиблення в порту Южний, і відповідні роботи вже активно ведуться не перший місяць.
Hutchison Ports подано заявку на оренду контейнерного терміналу в порту Чорноморськ.
Нещодавно пiдписана угода з General Electric про закупівлю 30 тепловозів та спільне підприємство з Крюківським вагонобудівним заводом.
Виділено 500 млн гривень на будівництво нової злітно-посадкової смуги в аеропорту Одеса.
100 млн гривень "отримають" шлюзи річки Дніпро на проведення ремонтних робіт.
117 млн гривень вiдведено на закупівлю мобільних вагових комплексів для "Укртрансбезпеки".
План на 2018 рік
Гряде 2018 рік, і ми, безумовно, націлені на більші результати. В першу чергу, перед нами стоїть такий план:
Прийняти 5 базових законопроектів в сфері європейської інтеграції - про залізничний, внутрішній водний, автомобільний транспорт та перевезення небезпечних вантажів.
Підписати кредитну угоду з Ексімбанком Китаю про залучення 500 млн доларів США на Кременчуцький міст та бетонку Одеса-Миколаїв.
Залучити фінансування для будівництва Подільсько-Воскресенського мосту в Києві, мостів в Запоріжжі та Миколаєві.
Оголосити конкурси на концесію доріг Львів-Краківець та 1-ї черги Великої кільцевої Києва (проект "Дабл Калинівка").
Відкрити поромну переправу Орловка-Ісакча через Дунай між Україною та Румунією.
Виконати план по закупівлi електротранспорту в 11 містах України за 400 млн євро ЄІБ та ЄБРР.
Підписати кредитну угоду з ЄІБ на розвиток Дніпра та безпеку руху.
Розробити ТЕО для концесій портів Херсон, Ольвія та залізнично-поромного терміналу порту Чорноморськ.
Реалізувати інвестиційний проект DP World в порту Южний.
Бачення перспектив
Я позитивно дивлюся на перспективи розвитку нашої галузі в наступному році. Підсумки 2017 показують, що, незважаючи на складнощі і проблеми, ми впевнено рухаємося вперед, нехай і не дуже швидкими темпами, але головне - це саме постiйний рух вгору.