Зустріч було організовано RST (Reform support Team), яка працює при Міністерстві інфраструктури України.

Реформа інфраструктури, особливо залізниці, чекати не може. Поки нове керівництво УЗ придивляється, аналізує, зважає і зважує, втрачається найцінніше – час. Тому RST за підтримки міністра інфраструктури Володимира Омеляна виступило з ініціативою щодо проведення донорської зустрічі в "Укрзалізниці".

Особливої наснаги нам надав успіх, якого ми досягли із залученням донорської допомоги до реформування внутрішніх водних шляхів. Так, місія американських інженерів зробила повне дослідження всіх шлюзів на Дніпрі, а з Нідерландами було досягнуто домовленості щодо заснування "Ініціативи розвитку Дніпра", в рамках якої наші країни співпрацюватимуть в питанні розвитку внутрішніх водних шляхів.

Ключова мета донорської зустрічі в "Укрзалізниці" – визначити, які саме реформи потребують підтримки з боку наших міжнародних партнерів і якого роду підтримка має бути: експертна допомога чи допомога із впровадженням рішень.

Наразі є декілька ключових напрямків потенційної співпраці, які знаходяться на стадії вивчення:

Система закупівель. Перехід на ProZorro в державних закупівлях – це, беззаперечно, революційний крок. Але, на жаль, він не дає змоги повністю подолати корупцію, змову учасників ринку, блокування тендерів та інші явища. Стара система опирається, і її треба дотиснути.

Тарифна політика. Стратегії довгострокових інвестицій. УЗ має фінансові можливості наймати консультантів при необхідності, що і робить нова команда, але підтримка міжнародних організацій у таких складних і важливих питаннях, як розробка тарифної політики та стратегії довгострокових інвестицій, просто необхідна. Думаю, можливо організувати співпрацю зі Світовим банком щодо перегляду тарифної політики УЗ в рамках проекту логістичної стратегії України.

ERP система. Її встановення потребує ІТ-аудиту та інтеграції всіх існуючих систем в одну, що досить непросто. Саме тому допомога міжнародних партнерів може зробити важливий внесок у розв’язання цієї ситуації.

- Також ЄБРР підтримав проект щодо продовження реформи УЗ, яка почалася минулого року. Планується запровадити проект з корпоративного управління, що покращить прозорість та ефективність управління компанією.

Посольством США вже надається експертна допомога для УЗ, яку можна використати більш ефективно і розширити.

ЄС - найпотужніший донор, який активно підтримує Міністерство. Зараз у Міністерстві стартував проект твінінгу з залізничного транспорту за підтримки ЄС, експерти якого можуть бути задіяні у реформах УЗ: розробці тарифноі системи, покращенні безпеки та імплементації норм ЄС тощо.

Таку зустріч - перший діалог УЗ з донорами - оцінюю добре, такі зустрічі будемо проводити на постійній основі. Плануємо також організувати спільну робочу групу з УЗ, Міністерством і широким колом експертів, яких можливо залучити, щоб прогресувати у реформуванні сектору.