Як часто ми чуємо слова про те, що сучасний український бізнес перебуває на етапі формування? Про те, що малий та середній бізнес не може скласти конкуренцію елітарним бізнес-утворенням... і потрібно ще трохи часу та ще трохи зусиль.
Така очікувальна позиція - лише ілюзія того, що все складеться саме собою, що природній відбір зробить свою роботу та вся індустрія в один момент стане прозорою, ефективною та готовою до рівного діалогу зі світовими партнерами.
Працюючи в дорожньому секторі, дуже часто чую від дорожніх компаній про непорядність контрагентів:
- взяти на субпідряд компанію і після виконання робіт з нею не розрахуватися;
- закупити дорожні матеріали і не оплачувати після того, як замовник закрив роботи в повному обсязі;
- неякісно виконати роботи і приховати це від замовника;
- закрити фірму з боргами і відкрити нову, не розрахувавшись з кредиторами;
- домовитися про партнерство в проекті і оформити всі контракти на себе.
Я впевнений, що такі ситуації характерні і для інших сфер ведення бізнесу в Україні. Але я хочу обговорити саме дорожню галузь. Подібна практика набрала статусу певних стандартів і у багатьох вважається нормою бізнесу?! Ці люди рухаються зі зламаними гальмами.
Наше завдання, як Всеукраїнської дорожньої асоціації - всебічно сприяти розвитку безпечних та ефективних бізнес-процесів в дорожній галузі. Тому маю сказати, що ми готові стимулювати процес очищення та вже сьогодні розпочали формувати документ, в якому висвітлені чіткі стандарти діяльності в дорожній індустрії.
Звичайно існують і компанії і менеджери, які можна вважати прикладом порядності і гарантами виконання своїх зобов'язань. Але таких меншість. І є острахи, що за законом поглинання меншого більшим, з часом вони також можуть втратити стимул дотримуватися моральних принципів.
І я не виключаю того, що в ряди Асоціації також може потрапити компанія з досвідом негативного співпраці з ким-небудь. Минулої стратегічної сесії ми прийняли рішення боротися цивілізовано з цієї "болячкою" шляхом прийняття та впровадження в галузі "Принципів і стандартів ведення дорожнього бізнесу". Такі стандарти є обов'язковими практично у всіх цивілізованих країнах світу.
Мені також часто доводиться чути від керівників компаній фрази типу "у вас в Асоціації є компанія, з якою я не хочу вести бізнес, бо менеджмент не порядний і обдурив всіх, кого тільки міг".
Відповідаю, по-перше прийняття компанії до Асоціації проходить шляхом голосування усіх її членів, за умови отримання 51% голосів "ЗА".
По-друге, якщо член Асоціації порушив стандарти ведення бізнесу, на загальному голосуванні його буде виключено зі складу, а саме рішення буде обов'язково публічним. Ми не допустимо, щоб хоч одна компанія підривала авторитет і відкидала тінь на інші компанії наших партнерів.
Ми прагнемо до того, щоб членство компанії в Асоціації прирівнювалося до гарантії порядного контрагента, було певним гарантом якості, гарантії того, що і замовник і контрагент отримають бізнес-угоду, яка виконуватиметься за всіма стандартами.
Ми готуємо трансформаційний пакет, який вплине на бізнес-перетворення, і відкриті до діалогу.
Компанії, які ми можемо фізично дослідити та вплинути, ті бізнеси, які готові до співпраці, це члени Асоціації, які прагнуть до перетворень не після того, як виникне необхідність, а вже зараз, і вже сьогодні. І дані стандарти впроваджуватимуться в роботі цих компаній першочергово. Що стосується тих бізнесів, які вважатимуть недоцільним дотримуватися етичних принципів, то задля безпеки членів Асоціації в майбутньому формуватиметься “Чорний список” недобросовісних контрагентів.