В той час, коли "Укрзалізниця" подумує над збільшенням швидкості швидкісних поїздів зі 160 до 200 км/год, більшість звичайних поїздів, які належать до типу "швидкий", продовжують їздити зі швидкістю від 50 км/год до 140 км/год. Останнього показника вони навряд досягають. Швидкість – це болюча тема наших залізниць, тут можна довго сперечатись про зношеність рухомого складу і непристосовану інфраструктуру. Але зараз не про це.

Крім низької швидкості швидкі поїзди втрачають купу часу на зупинки, тривалість яких більше 15 хвилин. І на маршруті таких зупинок може бути п'ять-шість, ба навіть, більше. Десь міняють електровоз на тепловоз, або навпаки, десь міняють електровоз змінного струму на той, що працює на постійному струмі, а десь просто робиться зупинка в полі, аби пропустити інший поїзд, передусім швидкісний.

На минулому тижні мені знову довелось їхати поїздом Київ-Маріуполь. Час у дорозі триває 18 з половиною годин. За цей час можна добряче виспатися та почитати книжку. В купе їхав літній чоловік з дружиною, який постійно бурчав, коли поїзд зупинявся. Врешті на черговій зупинці в полі він видав: "Чєво стаім? Надоєло". Коли я їхав назад, то сусіди весь час смикались на зупинці і приказували "Апять в полє стаім! Апять кавота прапускаєм!".

Тобто пасажири вже в курсі, що поїзд робить купу непотрібних зупинок. І вже звикли до цього. У вагоні висів розклад всіх зупинок, в тому числі технічних. Я підрахував, що маріупольський поїзд витрачає майже 2 години на зупинки з тривалістю понад 15 хвилин. 2 години! На жаль, це не єдиний випадок. Наприклад, поїзд Київ-Ізмаїл витрачає на подібні зупинки 1 годину, а у зворотньому напрямку майже 2 години.

IMG_20170530_192446

Я розумію, що всі довгі зупинки "Укрзалізниця" не може зараз ліквідувати. Це стосується тих ділянок, де закінчується електрифікація або змінюється струм. Але навіщо інші зупинки, мені важко зрозуміти, особливо ті, коли поїзд стає в полі і пропускає інший поїзд.

Сьогоднішня ситуація зі швидким поїздами нагадує часи, коли залізницею їздили паровози: коли в паровоза закінчувалось вугілля, їх міняли на станціях або завантажували нове вугілля. Тоді довгі зупинки були виправдані. Але часи змінюються, паровози вже використовуються лише як екскурсійні поїзди для туристів. Може, час відійти від паровозної методики?

Читайте также "Паровозик, который смог"… смог, но еще не у нас