Європейська Комісія опублікувала остаточне рішення про продовження антидемпінгових та антисубсидійних тарифів на вантажні та автобусні шини китайського виробництва. Тимчасові мита діятимуть від 16 січня до 16 січня 2030 року.

Про це пише ЦТС із посиланням на сайт Trans.info.

Відповідно до Імплементаційних регламентів комісії 2025/58 та 2025/61, нові тарифи становлять від 21,12 до максимум 78,90 євро за шину. Демпінг та субсидії з боку Китаю все ще мають місце, запевняє Єврокомісія.

Вперше Брюссель впровадив такі антидемпінгові заходи у травні 2018 року. Тоді проводилося розслідування, чи продаються у ЄС шини, імпортовані з Китайської Народної Республіки, за цінами, нижчими за ціни на внутрішньому ринку або навіть нижчими за собівартість, що заборонено у ЄС.

18 жовтня 2018 року було прийнято рішення щодо антидемпінгових мит, а 9 листопада 2018 року були внесені поправки щодо компенсаційних мит.

Однак 4 травня 2022 року ці регламенти були скасовані Судом ЄС за скаргою, поданою Китайською асоціацією гумової промисловості (CRIA) та Китайською торговою палатою імпортерів та експортерів металів, мінералів та хімічної продукції (CCCMC).

Після подальшого розслідування Єврокомісія 4 квітня 2023 року повторно запровадила мита на китайські шини. Компенсаційні мита, що застосовувалися до 16 січня 2025 року, становили від 3,75 до 57,28 євро за одиницю.

Нинішнє рішення Єврокомісія обгрунтувала тим, що Китай  продовжує заохочувати виробництво та експорт за допомогою субсидій і недобросовісної практики. Про що свідчить, зокрема п'ятирічний план і стратегія “Зроблено в Китаї 2025”.

І якщо тарифи не встановити, то це, ймовірно, призведе до значного збільшення імпорту за несправедливими цінами, що негативно вплине на робочі місця, інвестиції та конкурентоспроможність в Європі.

У той же час зменшення ринкової частки Китаю з 21,3% до 5,4% демонструє позитивний вплив тарифів на європейську промисловість.