Кабінет Міністрів України ухвалив оновлену Національну транспортну стратегію України та затвердив план заходів з її реалізації на 2025-2027 рік. У ній передбачено низку кроків спрямованих, зокрема, на сферу морського та внутрішнього водного транспорту, передає ЦТС, посилаючись на голову Державної служби морського і внутрішнього водного транспорту та судноплавства України Євгенія Ігнатенка.
Оновлена стратегія має на меті актуалізувати чинну Національну транспортну стратегію України з урахуванням викликів, які постали перед транспортною галуззю України у зв’язку з повномасштабним вторгненням російської федерації та постануть в майбутньому в процесі відновлення транспортного комплексу України від наслідків збройної агресії. Вона визначає відповідальних за реалізацію заходів, строки та індикатори їх виконання та реалізується двома етапами (2025—2027 та 2028—2030).
За інформацією Ігнатенка, в період 2025-2027 передбачається виконання, зокрема, таких заходів для досягнення цілей стратегії:
- удосконалення законодавства з метою спрощення надання адміністративних послуг під час реєстрації українських суден;
- ратифікація Україною Конвенції № 185 про посвідчення особи моряка (переглянута) 2003 року, що переглядає Конвенцію про посвідчення особи моряків;
- удосконалення законодавчого регулювання умов праці у морському судноплавстві відповідно до міжнародних стандартів шляхом ратифікації MLC, 2006 (з поправками);
- удосконалення законодавчого регулювання з питань забезпечення готовності у випадку забруднення нафтою;
- імплементація у національне законодавство обов’язкових документів Міжнародної морської організації (ІМО), Міжнародної організації праці (МОП) та законодавства ЄС у сфері безпеки судноплавства;
- здійснення заходів з приєднання України до Паризького меморандуму та виходу з Меморандуму про взаєморозуміння щодо контролю суден державою порту в Чорноморському регіоні, або позбавлення рф статусу адміністратора ЧМІС;
- позбавлення рф можливості дієвого впливу на прийняття рішень міжнародних організацій у сфері морського та внутрішнього водного транспорту;
- удосконалення процесу визначення придатності за станом здоров’я осіб для роботи на суднах;
- створення умов для функціонування Реєстру кваліфікаційних посвідчень членів палубної команди та послужних книжок, інших кваліфікаційних документів членів екіпажів українських суден внутрішнього плавання, а також спеціальних дозволів капітанів (судноводіїв);
- запровадження функціонування інформаційно-комунікаційної системи суден в Україні, а також Реєстру свідоцтв суден внутрішнього плавання, який забезпечує зв’язок з Європейською базою даних корабельних корпусів (EHDB);
- законодавче врегулювання процедур підготовки і дипломування моряків, шляхом подання відповідного законопроекту до Верховної Ради.