Скупчення суден та затримки вантажів у порту Сінгапуру досягли критичного рівня з часів пандемії COVID-19 та стали наочним підтвердженням наслідків зміни контейнерними лініями маршруту своїх суден в обхід Червоного моря, йдеться в огляді агентства Reuters, пише ЦТС.

Наслідки цих обмежень проявляються і в інших азіатських та європейських портах.

Галузі, які роблять ставку на великотоннажні контейнеровози, знову стикаються з зростаючими тарифами, необхідністю пошуку запасних портів і нестачею порожніх контейнерів. Багато компаній прагнуть наростити товарні запаси напередодні пікового торговельного сезону наприкінці року.

За даними аналітичного агентства Linerlytica, завантаженість портів у світі досягла 18-місячного максимуму: 60% суден, які змушені простоювати на якірних стоянках, знаходяться в Азії. Загальна вантажомісткість таких судів на середину червня перевищувала 2,4 млн TEU.

Причиною кризи стало порушення графіка рейсів суден і меншої кількості суднозаходів, оскільки судна обирають протяжніші маршрути навколо півдня Африки в обхід Червоного моря, де з листопада минулого року зберігаються ризики для судноплавних ліній.

Тому у великих перевалочних хабах, таких як Сінгапур, де вантажі перевалюються на різні судна на останньому етапі шляху, великі обсяги вантажів вивантажують одночасно, і судна відмовляються від наступних рейсів, щоб укластися у графік.

За оцінкою консалтингової компанії Drewry Maritime Advisors, середній обсяг вивантаження в порту Сінгапур у період із січня по травень зріс на 22%, що суттєво вплинуло на продуктивність порту. За інформацією Морської та портової адміністрації MPA, середній час очікування постановки до причалу для контейнеровозу на кінець травня становив 2-3 дні, а за даними Linerlytica та PortCast ці затримки можуть тривати до тижня. У звичайній ситуації це триває менше доби.

Кризова ситуація складається і в портах Порт-Кланг та Танджунг-Пелепас (Малайзія). Збільшився час очікування в китайських портах - найтриваліші затримки спостерігаються в Шанхаї та Ціндао.

MPA повідомила, що портовий оператор PSA, щоб впоратися із тривалими затримками, знову відкрив старі причали та верфі на терміналі Keppel і має намір відкрити більше причалів у порту Туас.

Maersk повідомила своїх клієнтів про тимчасове скасування двох рейсів у західному напрямку з Китаю та Південної Кореї на початку липня через серйозну перевантаженість в азіатських та середземноморських портах.

Зазначається, що піковий сезон судноплавства настав цього року раніше, ніж звичайно, що теж посилило ситуацію з перевантаженістю портів.

Тим часом контейнерні ставки зросли, що підвищує ризик нового зростання цін для покупців, аналогічно до сплеску інфляції після пандемії, яку центральні банки все ще намагаються стримати. У квітні тарифи стабілізувалися, але у травні "відбулося значне збільшення морського експорту китайських товарів через Інтернет-продаж", повідомила експедиторська компанія Dimerco, що спеціалізується на азіатському ринку.

Ціни на контейнерні перевезення з Азії до США та Європи потроїлися з початку 2024 року. Ставки морського фрахту з Азії та Сінгапуру на східне узбережжя США знаходяться на найвищому рівні з вересня 2022 року, а тарифи на західне узбережжя США стали найвищими від серпня 2022 року, повідомляє аналітик ринку контейнерних перевезень Xeneta.

Обсяг імпортних контейнерів у 10 найбільших морських портах США у травні зріс на 12%, чому сприяв другий за величиною щомісячний обсяг імпорту з січня 2023 року, за оцінкою Descartes.