Вантажний оператор DB Cargo Scandinavia (входить до складу німецького національного оператора DB Cargo) завершив випробування щодо прийому вантажного поїзда в порту Хіртсхальс на півночі Данії.
Про це пише ЦТС з посиланням на Railway Gazette.
Випробування було проведено з метою показати можливість організації мультимодального маршруту між континентальною Європою та Норвегією.
Ця ініціатива реалізована DB Cargo Scandinavia спільно з портом Хіртсхальс і датським оператором Nordjyske Jernbaner у рамках логістичного проекту Green Jutland Corridor, що фінансується Євросоюзом (за програмою Interreg), націленого на скорочення викидів вуглекислого газу при виконанні перевезень між Норвегією, Швецією та Данією.
Рух маршрутом, що зв'язує порт Хіртсхальс з Норвегією і континентальною Європою через Гамбург, на постійній основі планується організувати наприкінці 2024 року.
Передбачуваний час у дорозі від порту до німецького Дуйсбурга не повинен перевищити 20 год. Відкриваються перспективи обміну вантажами між 2 терміналами (через порт Крістіансанн в Норвегії), що обслуговуються відповідно операторами DB Cargo і CargoNet.
Планується, що поряд із перевезенням традиційних вантажів новий маршрут з 2025 року дозволить оптимізувати транспортування вуглекислого газу до майбутнього терміналу в порту Хіртсхальс для зберігання та відправлення до відпрацьованих родовищ нафти та газу у Північному морі.
Маршрут має стати конкурентною та більш екологічною альтернативою перевезенням автомобільним транспортом, а також сприятиме зниженню завантаженості автомагістралей Данії.