Компанії російського хімічного сектору за підсумками 2023 року наростили виробництво, проте падіння світових цін на добрива та зростання розходів, включно з логістичними, скоротили маржинальність.

Як пише ЦТС, про це в інтерв’ю Комерсанту розповів Олег Ширяєв, гендиректор компанії "Єврохім" - найбільшого в рф виробника мінеральних добрив. Зокрема, він звернув увагу на здорожчання фрахту суден для перевезення добрив з країни-агресора та на відчутний вплив західних санкцій.

"Наразі є три основні проблеми фрахту. По-перше, не всі перевізники готові брати вантажі в російських портах. А ті, хто готовий до цього, просять суттєву премію. По-друге, ускладнилося проведення платежів та робота із закордонною банківською інфраструктурою. По-третє, по деяких типах суден знизилася доступність флоту загалом. І хоча всі ці проблеми ми вирішуємо, все це підвищує вартість логістики та трудовитрати з боку компанії", - відзначив Ширяєв. Він зауважив, що відносно 2020, 2021 років логістика для "Єврохіму" подорожчала приблизно на 40%.

"Дуже хотілося б, щоб санкційний ажіотаж почав спадати", - сказав російський топ-менеджер.

Він також повідомив про інший аспект логістичних проблем, з якими через санкції стикається його компанія.

"Зараз справді є дефіцит портових потужностей. Ця проблема загострилася після того, як через санкції стали недоступні порти Прибалтики та Фінляндії, а останнім часом набагато складніше стало відвантажувати добрива через Чорне море", - поскаржився очільник "Єврохіму", додавши, що компанія займається розвитком власних терміналів. Зокрема, є плани щодо перевалки на Чорному морі, Балтиці та в Мурманську.

"При цьому є ще одна не менш важлива проблема - дефіцит провізної спроможності залізничної інфраструктури як у бік Чорного моря, так і у напрямку Балтики. Вже зараз ця проблема найгостріше відчувається на південному напрямку", - зауважив він.

Також в інтерв’ю Ширяєв розповів, що завод російської компанії в Антверпені (Бельгія) зараз завантажений на 100%, а от підприємство в Литві понад 300 днів в минулому році знаходилося в простої і скоріш за все буде законсервоване.

Раніше повідомлялося, що в січні росіяни вчергове зсунули терміни запуску в експлуатацію морського терміналу з перевалки аміаку, який будується в порту Тамань компанією "Тольяттіазот", яка входить до групи "Уралхім". До того планувалося, що першу чергу терміналу потужністю 2 млн т/рік запустять ще в грудні 2023 року. Другий етап передбачає зростання потужностей комплексу до грудня 2025 року до 3,5 млн т аміаку та 1,5 млн т карбаміду на рік.