Контейнеровози датської компанії Maersk та німецької Hapag-Lloyd уникатимуть маршруту через Червоне море після нападу на судно Maersk Hangzhou, таку заяву обидві компанії зробили 2 січня 2024 року

Про це пише ЦТС з посиланням на Reuters.

Обидва судноплавні гіганти направили частину власного флоту через мис Доброї Надії після того, як судно Maersk Hangzhou минулими вихідними було двічі атаковано: спочатку воно зазнало обстрілу, пізніше хусіти на чотирьох невеликих човнах наблизилися до контейнеровозу, відкрили вогонь і спробували піднятися на борт.

"Розслідування інциденту триває, і ми продовжимо припиняти всі перевезення вантажів через цей район, поки оцінюватимемо ситуацію, що постійно змінюється. У тих випадках, коли це найбільш доцільно для наших клієнтів, судна змінять маршрут і продовжать шлях навколо мису Доброї Надії", - йдеться у заяві Maersk.

У Hapag-Lloyd планують направляти судна на маршрут через мис Доброї Надії щонайменше до 9 січня, після чого на основі аналізу ситуації буде ухвалено нове рішення.

Передбачається, що перенаправлення торгового флоту навколо Африки коштуватиме до 1 млн доларів на паливо для кожного рейсу туди й назад між Азією та Північною Європою.

Нагадаємо, 26 грудня данський лінійний контейнерний перевізник AP Moller-Maersk повідомив, що планує повернути свої судна на маршрут через Червоне море. Таке рішення в компанії пояснили початком операції ВМС США для забезпечення безпеки судноплавства в даному регіоні. "Станом на 24 грудня 2023 року ми отримали підтвердження того, що коаліцію союзників під керівництвом ВМС США сформовано, сили вже розміщені для забезпечення безпеки при проході морських суден через Червоне море та Аденську затоку та для відновлення використання Суецького каналу як транспортної артерії між Азією та Європою", - зазначили в компанії.

ЦТС писав, що транспортні компанії почали перенаправляти судна з близькосхідного регіону на тлі частіших атак у Червоному морі та Аденській затоці. Деякі компанії намагаються взагалі не відправляти судна до регіону, натомість обираючи маршрут навколо Африки, що збільшує час у дорозі приблизно на два тижні.

Ризики для судноплавства в Червоному морі та Баб-ель-Мандебській протоці, через яку проходить близько 10% світових морських постачань нафти, зросли на тлі війни Ізраїлю з угрупуванням ХАМАС. Єменські хусити висловили свою підтримку палестинцям і атакують судна у протоці.