Судноплавні компанії Maersk, Hapag-Lloyd та CMA CGM заявили про припинення діяльності в Червоному морі через напади на торгові судна, що почастішали.

Про це пише ЦТС з посиланням на Bloomberg.

Maersk повідомив, що дав вказівку своїм суднам, що прямують до Червоного моря, призупинити хід. Аналогічну заяву зробила і німецька Hapag-Lloyd. 

"Після чергового нападу на контейнеровоз ми дали вказівку всім суднам Maersk в цьому районі, які повинні пройти через протоку Баб-ель-Мандаб, призупинити рух до подальшого повідомлення", - пояснили в Maersk.

У Maersk додали, що пріоритетом є безпека екіпажів, наголосивши, що необхідно знайти баланс між потребами клієнтів та обов'язком піклуватися про персонал. При цьому безпечніший шлях навколо Африки спричинить додаткові витрати для компаній - через збільшення витрат палива та більш тривалі терміни доставки вантажів.

Як зазначено у повідомленні контейнерного перевізника CMA CGM, суднам наказано припинити рух у напрямку до Червоного моря, піти у безпечні місця та чекати на подальші інструкції. У компанії висловили стурбованість нападами на судна у регіоні.

За словами генерального директора Інституту експорту та торгівлі США Марко Форджіоне, близько 12% світової торгівлі залежить від Суецького каналу та 5% від Панамського. Через посилення атак хуситів ризики для судноплавної галузі збільшуються, а витрати на страхування зростають.

Баб-ель-Мандаб - протока, що з'єднує Індійський океан із Червоним морем. Усі судна, які використовують Суецький канал як короткий шлях між Азією та Європою, мають пройти через нього.

Нагадаємо, ЦТС писав, що транспортні компанії почали перенаправляти судна з близькосхідного регіону на тлі частіших атак у Червоному морі та Аденській затоці. Деякі компанії намагаються взагалі не відправляти судна до регіону, натомість обираючи маршрут навколо Африки, що збільшує час у дорозі приблизно на два тижні та підвищує обсяг шкідливих викидів.

Ризики для судноплавства в Червоному морі та Баб-ель-Мандебській протоці, через яку проходить близько 10% світових морських постачань нафти, зросли на тлі війни Ізраїлю з угрупуванням ХАМАС. Єменські хусити висловили свою підтримку палестинцям і атакують судна у протоці.

Зокрема, 12 грудня біля узбережжя Ємену був атакований ракетою танкер Strinda під прапором Норвегії, а 15 грудня у Червоному морі через влучання снаряду, випущеного з контрольованого повстанцями Ємену, загорілося вантажне судно Al Jasrah під прапором Ліберії.