Україна в рамках реалізації перших проектів в частині механізму здешевлення страхування морських перевезень в своїх територіальних водах планує розширити подібні механізми на інші види експорту.

Про це пише ЦТС з посиланням на Урядовимй портал.

"Спільно зі страховим ринком ми реалізуємо перші проекти в частині механізму здешевлення страхування морських перевезень в територіальних водах України. Це сприятиме безпеці морських перевезень і збільшенню обсягів українського експорту. Наші подальші спільні кроки будуть направлені на розширення впровадження подібних страхових інструментів для інших видів експорту", - наголосила перший віце-прем’єр-міністр України - міністр економіки України Юлія Свириденко.

Новий механізм страхування морських перевезень в територіальних водах України дозволить здешевити вартість страхування зерна приблизно на 2,5 відсоткових пункти від вартості страхового тарифу, що у свою чергу дозволить зернотрейдерам зекономити близько 100-140 грн на одній тонні вантажу, а загалом сільськогосподарським товаровиробникам це додатково принесе до 4,0 млрд грн.

Реалізація механізму страхування морських перевезень дозволить гарантувати безпеку судноплавства, сприятиме стабільності морських перевезень продукції через порти України.

Нагадаємо, ЦТС писав, що в листопаді 2023 року Україна і пул британських страхових компаній утворили механізм, який зробить тимчасовий чорноморський коридор доступнішим для експортерів.

 "За результатами домовленостей президента України Володимира Зеленського та прем'єр-міністра Великої Британії Ріші Сунака Україна спільно з пулом британських страхових компаній утворила спеціальний механізм. Він дозволить зробити знижку на вартість страхування від воєнних ризиків для експортерів усієї продукції з України. Це зробить чорноморський коридор доступнішим для більш широкого кола експортерів", - зазначив тоді прем’єр-міністр України Денис Шмигаль.

Прем’єр-міністр підкреслив, що Кабмін виділив кошти, які будуть гарантією покриття збитків у разі їх настання. До механізму залучене Експортно-кредитне агентство, "Укргазбанк", "Укрексімбанк" і пул з 14 страхувальників.

Раніше ЦТС писав, що при підготовці проекту держбюджету на 2024 рік було зменшено фонд страхування цивільних суден, який був створений для заохочення судновласників направляти судна до українських чорноморських портів в умовах російської агресії. Якщо початково загальний обсяг компенсацій передбачався у розмірі до 20 млрд грн, то на 2024 рік по цій статті (принаймні, до першого читання) закладали лише 2 млрд грн.

Читайте також Військові ризики і не тільки. П’ять питань про морське страхування в Чорному морі