Оператор пасажирських перевезень в області Ломбардія Ferrovie Nord Milano (FNM) і компанія Alstom в рамках виставки EXPO Ferroviaria 2023, що проходить у Мілані, представили перший поїзд Coradia Stream H на водневому паливі, пише ЦТС.

Передбачається, що він надійде в комерційну експлуатацію наприкінці 2024 року на неелектрифікованій лінії Брешіа-Ізео-Едоло.

У листопаді 2020 року FNM та Alstom підписали угоду про постачання шести поїздів, оснащених батареями водневих паливних елементів.

Експлуатуватиме їх регіональний оператор пасажирських перевезень Trenord. Як опція передбачено будівництво ще восьми. Кожен поїзд вміщує 260 пасажирів, запас ходу перевищує 600 км.

Введення в експлуатацію поїздів на паливних елементах передбачено в рамках інноваційного проекту H2iseO, що передбачає створення в провінції Брешіа першої в Італії "Водневої долини", і має сприяти досягненню намічених ЄС цілей зниження до 2050 року викидів діоксиду вуглецю на 100 %.

У Брешіа, Ізео та Едоло планується побудувати підприємства з виробництва, зберігання та розподілу водню, що отримується з відновлюваних джерел.

Поїзди на водневому паливі виконані на основі розробленої Alstom конструктивної платформи Coradia Stream. Вони можуть замінити на неелектрифікованих лініях дизель-поїзда та мають характеристики комфорту та рівня шуму, що відповідають показникам електропоїздів сімейства Coradia.

У створенні поїзда брали участь італійські підприємства компанії Alstom. Завод у Савільяно забезпечував розробку, сертифікацію, виробництво та випробування поїзда. У Вадо-Лігурі на проміжний вагон встановили резервуари для водню, при вступі якого в реакцію з киснем повітря виробляється електроенергія.

Поїзд оснащений також літій-іонними акумуляторними батареями, які служать як накопичувач енергії. Із заводу в Сесто-Сан-Джованні постачали комплектуючі, у Болоньї розробили бортове обладнання систем сигналізації.