АТ "Укрзалізниця" 5 жовтня 2023 року проведе голландські аукціони (на зниження вартості) на експортні відправлення зерна в зерновозах філії "Центр транспортної логістики" з перестановкою візків під колію шириною 1435 мм.

Про це пише ЦТС з посиланням на інформацію АТ УЗ.

Перевезення будуть здійснюватися у вагонах "Укрзалізниці" з перестановкою на євровізки власності компанії.

Так, за умовами торгів з перестановкою візків дозволяється перевезення в зерновозах через прикордонні переходи Румунії та Польщі: Вадул-Сірет, Дяково, Мостиська-2, Ягодин. Обов’язковою умовою для учасників аукціонів є укладення договору транспортно-експедиційних послуг з компанією UZ Cargo Poland.

Перевезення зерновозів з перестановкою візків на аукціонах пропонується декількома лотами: станція Вадул-Сірет, станція Дяково - 10 лотів по 28 вагонів; станція Ягодин, станція Мостиська-2 - 10 лотів по 38 вагонів.

Початкова ставка плати на аукціоні: 600 грн/добу, мінімально можлива ставка -204 грн/доба.

"Це ставки використання вагонів УЗ на території України, ставку плати за межами України буде врегульовано договором ТЕП з UZ Poland Cargo. Крім того, за умови укладення договору з UZ Cargo Poland плату за використання вагонів за межами України буде переглянуто й запропоновано більш конкурентну ставку", - йдеться в повідомленні.

В свою чергу генеральний директор транспортно-експедиторської компанії "Вертикаль" Олег Бурлаченко заявляє, що ініціатива УЗ щодо заборони використання власних візків для перестановки приватних вагонів є дискримінаційною.

"Намір "Укрзалізниці" скорегувати умови щодо перестановки вагонів з колії 1520 мм на колію 1435 мм є зловживанням монопольним становищем. Адже у розрізі інфраструктурної складової УЗ є монополістом. А вагонні візки - це технічна деталь, тож є частиною саме інфраструктурної складової, а не вагонної. Зараз перекриті основні логістичні коридори, через що логістика складна і дороговартісна для товаровиробників. Тож обмеження приватного парку у використанні візків колії 1435 мм додатково призведе до збільшення вартості логістики", - зазначив він.

Бурлаченко додав, що є ймовірність, що перевізник підвищить вартість оренди своїх візків. Якщо це станеться, то збільшиться вартість логістики вантажів. Навіть зараз її вартість не дозволяє більшості аграріїв експортувати свою продукцію, оскільки це не має економічної доцільності.

"Наша компанія має власний парк вагонів, які мають габарит 1Т. Такі вагони не проходять за габаритами європейської колії 1435 мм і тому ми їдемо своїми вагонами за кордон тільки під перевантаження. Коли ж здійснюємо перевезення з перестановкою колісних пар, то ми користуємося вагонами парку ЦТЛ і відповідно вагонними візками УЗ. Власних візків ми не маємо і за потреби будемо використовувати вагони УЗ і платити адекватну плату за користування.", - підкреслив директор транспортно-експедиторської компанії.

Бурлаченко висловив переконання, що "Укрзалізниця" повинна зберегти диференційовану плату за використання візків для свого і приватного парку і не обмежувати доступ приватного парку до інфраструктурних можливостей.