"Укрзалізниця" планує закривати станції та дільниці, що простоюють 5 і більше років, розповів член правління АТ УЗ Вячеслав Єрьомін.

Про це пише ЦТС з посиланням на Rail.insider.

"У нас є чітке розуміння щодо закриття взагалі непрацюючих станцій. Плануємо це робити. Підкреслюю, мова не про малодіяльні, а про ті дільниці, що не використовувалися п’ять і більше років. А проте є амортизація, витрати на їх утримання, податок на землю, хоча його зараз і зменшили до 0,25%, однак такі витрати є", - зазначив він.

За словами члена правління АТ УЗ, недіючі дільниці займають близько 5% від усієї мережі УЗ.

Щодо малодіяльних станцій, то одним із варіантів вирішення питання з ними є програма залізничної компанії по створенню терміналів в областях. "Принцип такий: нам не потрібна одна станція, на яку приїде один вагон; ми створимо хаб, де буде 100 вагонів, а автомобілі зроблять першу й останню милю, довезуть до всіх точок вантаж. Тож не потрібно буде багато станцій, адже буде розумне логістичне рішення", - підсумував Єрьомін.

Нагадаємо, що у 2020 році АМКУ оштрафував "Укрзалізницю" на 18 млн грн за те, що АТ УЗ визначило деякі залізничні станції, які використовуються для відправлення або отримання вантажів, малодіяльними та запровадило для вантажовласників послугу "Подача та прибирання вагонів та контейнерів для навантаження або вивантаження на малодіяльних станціях для виконання комерційних операцій, а також робіт з прийому, видачі, навантаження та розвантаження".

АМКУ визнав дії АТ УЗ, які полягали у визначенні малодіяльних вантажних станцій та запровадженні окремої послуги з їх обслуговування, зловживанням монопольним становищем на ринку перевезення вантажів залізничним транспортом у межах території України.