Президент України Володимир Зеленський підписав євроінтеграційний закон, який запроваджує низку європейських стандартів в галузі цивільної авіації України. Йдеться про спрощення державного регулювання та створення передумов для якнайшвидшого відновлення діяльності вітчизняних авіаперевізників та аеродромів.
Про це пише ЦТС з посиланням на інформацію Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури.
Нові зміни адаптують українське законодавство до норм Європейського Союзу у сфері цивільної авіації, положень Регламенту (ЄС) 2018/1139 та Угоди про Спільний авіаційний простір.
"Лише одна з чотирьох пасажирських вітчизняних авіакомпаній продовжує працювати за кордоном. Відновлення галузі потребує рішень вже сьогодні, щоб компанії які готові будуть літати в Україні одразу після нашої перемоги, працювали вже за оновленими правилами. Ухвалений закон - про можливості для максимально швидкого відновлення авіасполучення, як тільки це дозволить безпекова складова", - наголосив заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури Сергій Деркач.
До основних положень закону належать: спрощення процедури видачі сертифіката льотної придатності і дозволу на виконання польотів для окремих імпортованих в Україну повітряних суден; якщо літак сертифіковано в Європейській Агенції Безпеки Авіації (EASA ), то не потрібно проходити повторну сертифікацію в Україні, а також виключення необхідності отримання прав на експлуатацію повітряних ліній українськими авіаперевізниками для виконання регулярних повітряних перевезень в Україні та за кордоном. Та ж сама необхідність виключена і для чартерних перевезень в Україні.
Отримання аналогічного дозволу не передбачено в країнах ЄС. Тобто сертифікованому авіаперевізнику для початку виконання комерційних польотів в Україні достатньо погодження слотів в національних аеропортах. Отримувати відповідне право на експлуатацію повітряної лінії тепер не буде необхідно.
Також до положень закону входить перехід на декларативний принцип відповідності підприємствами та організаціями, які здійснюють наземне обслуговування в галузі цивільної авіації.
Раніше щоб підприємство могло працювати на території летовища - передбачалася сертифікація - це займало від 3 до 6 місяців. Змінами скасовується сертифікація, але необхідно подати пакет документів, що підтверджує відповідність вимогам законодавства, і можна одразу працювати, а не чекати.
Крім того, виключаються положення щодо необхідності сертифікації суб’єктів господарювання, що надають агентські послуги з продажу повітряних перевезень.
Також ця норма стосується суб’єктів, які готуються персонал для організації чи продажу повітряних перевезень.
"Ухвалені зміни ще більше наближають нас до ЄС та відновлення авіагалузі, роблять наш ринок більш зрозумілим для міжнародних компаній", - підсумував Деркач.