Через невизначеність подальшої долі "зернового коридору" в перші дні листопада скоротилося навантаження на мережі залізниці України. Крім того, погіршився попит на зерновози "Укрзалізниці" на електронних аукціонах у Prozorro, йшлося в ході онлайн-наради залізничників з учасниками ринку аграрних перевезень.

Про це пише ЦТС з посиланням на Rail.insider.

"Хочу відмітити, що в останні дні жовтня та перші дні листопада через дії рф щодо призупинення участі в зерновій угоді у нас суттєво просіло навантаження зернових на мережі. Наприклад, 1 листопада навантаження впало до 500 вагонів на добу, 2 листопада воно дещо збільшилося - до 779 вагонів. Нагадаю, що ми виходили уже на майже 2000 вагонів на добу", - зазначив заступник директора департаменту комерційної роботи УЗ Валерій Ткачов.

Загалом, за його словами, через дії рф значне зниження навантаження тривало 4-5 діб.

Крім того, скоротився попит на зерновози ЦТЛ на електронних торгах. "Наприклад, на вчорашніх торгах 2 листопада, де ми пропонували короткі спотові аукціони, викуплено менше 10% запропонованої кількості вагоновідправлень", - повідомив представник УЗ.

Зросла кількість бажаючих везти на західні прикордонні переходи. "Ми маємо дуже велику кількість заявлених планів. Сподіваюся, що найближчими днями  ми зможемо тими ж темпами вивозити зерно", - зауважив Ткачов.

На нараді також зазначалося, що наразі важкою лишається ситуація в портах через затримки суден внаслідок попереднього саботажу російських інспекторів в рамках зернової угоди. Так, у порту Одеса є 12 покинутих составів на адресу "Укрелеваторпром" та "Новотех".

Загалом в порти слідують близько 4 тис. вагонів. Проте ємностей портових елеваторів далеко не всюди вистачає, аби їх прийняти.

Як повідомив представник Одеської залізниці, "сильно знизилися відвантаження, познімали на себе підтвердження отримувачі".

В свою чергу, радник голови правління УЗ Юрій Щуклін висловив припущення, що скорочення навантаження на початку листопада пов’язане з недоліками планування перевезень.