Національна асоціація дорожників України попереджає українських водіїв, що прийдешня зима буде складною в плані забезпечення проїзду автодорогами через нестачу протиожеледних реагентів, їх ускладнену логістику та суттєве удорожчання.
"Найбільша проблема - дефіцит протиожеледних реагентів. Основний постачальник - державне підприємство "Артемсіль", розташоване в місті Соледар, неподалік Бахмута на Донеччині, зупинило виробництво ще в квітні… Компенсувати потребу у реагентах цієї зими, на жаль, здатний лише імпорт", - говориться в заяві асоціації дорожників, яку цитує ЦТС.
Повідомляється, що українські підрядники, які забезпечують експлуатаційне утримання автодоріг, влітку провели перемовини з виробниками реагентів з Туреччини, Румунії, Єгипту. У іноземних компаній є готовність їх постачати, однак все ускладнює логістика, оскільки великі українські морські порти працюють лише в рамках "зернової ініціативи" на експорт, а постачання вантажів через Дунайські порти є значно дорожчими.
"Ціна імпортних реагентів з урахуванням логістичних витрат, принаймні, у шість разів вища, порівняно з поставками з "Артемсіль". Тобто, скоріш за все, доведеться закуповувати менший обсяг реагентів і, відповідно, вносити корективи в роботу експлуатаційних служб", - попередили в Асоціації.
Попри цю та ряд інших проблем, дорожники обіцяють забезпечити безпечний проїзд основними магістралями взимку. Проте звертають увагу на те, що ліквідація слизькості на деяких дорогах може відбуватись не настільки оперативно, як у попередні роки; відновлення звичного руху після рясних снігопадів може тривати довше ніж зазвичай; водіям доведеться звикнути до обмеженого швидкісного режиму.